כסף וצרכנות

מחסור חמור בחמאה בסופרמרקטים: זו הסיבה שאתם משלמים יותר

בשל העובדה שתנובה וטרה צמצמו משמעותית את כמויות ייצור ושיווק החמאה בעקבות המחסור בשומן, לקוחות מתלוננים כי יש פחות סחורה על המדף והם נאלצים לרכוש את הסחורה המיובאת שברובה יקרה יותר
מערכת ice |  1
חמאה
המחסור בסופרמרקטים כבר מורגש. לאחר שפורסם כי תנובה וטרה מצמצמות על פי גורמים בתעשיית המזון את כמויות החמאה שהן מייצרות בצורה משמעותית, לטענת גורמים בתנובה בעקבות מחסור בשומן, המחסור בחמאה בשוק הישראלי הוביל לעליית מחירים משמעותית.
לקוחות טוענים כי הם נאלצים לשלם יותר כסף משום שהם נדרשים לחפש חלופות מיובאות, שלרוב יקרות בצורה משמעותית מהחמאה הישראלית. המחסור במדפים נראה לעין וכמות הסחורה מועטה מאוד עד כדי לא קיימת.
בעוד מחיר החמאה של תנובה עומד על סכום הנע בין 3.75 ל-4 שקלים ל-100 גרם (לעתים גם מעט יותר), החמאה המיובאת נמכרת במחיר גבוה משמעותית עם תוספת של לפחות 50% למחיר, בין 6 ליותר מ-9 שקלים ל-100 גרם בלבד, כך שאריזת חמאה מיובאת של 200 גרם תעלה לכם לפחות 12 שקלים.
בעקבות הזינוק המדובר בעלויות החמאה, רבים מהצרכנים החליטו לוותר על חמאה בשלב זה, או לחילופין, מסתפקים במרגרינה שמהווה אלטרנטיבה זולה יותר ונגישה יותר לצרכן הישראלי.

גורם בכיר בשוק הקמעונאי אמר בשיחה עם כתב 'דה מרקר', סימי ספולטר, על משבר החמאה המתגבש: "אם חמאה מיובאת תימכר ביותר מ–20 שקל לאריזה של 200 גרם, אז התקשורת, הפוליטיקאים והציבור יקראו ליבואנים ולקמעונאים חזירים. אף אחד לא רוצה תשומת לב כזו בימים שבהם יוקר המחיה גואה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעיה רצינית
    חוה פ 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנו הדתיים הבעיה חמורה בהרבה, כי הרבה לא אוכלים חמאה מחו"ל, והכשרה למהדרין יקרה בהרבה מזון של תנובה או טרה. כל פעם שאני רואה במכולת/ רשת שיווק כלשהי חמאה ישראלית, אני קונה ארבע יחידות לפחות.
    סגור