כסף וצרכנות

מכה איומה לנהגים: מחיר הדלק מזנק בפראות, כמה תשלמו?

משרד האנרגיה מעדכן כי במחירי הדלק לחודש פברואר 2023 תרשם עלייה של כ-33 אגורות מעדכון קודם, שתכנס לתוקף בלילה שבין שלישי לרביעי. כעת תשלמו 7.17 שקל לליטר
מערכת ice | 
מחיר הדלק מזנק (צילום פלאש 90)
רק אתמול התבשרנו על עוד מכה כואבת לכיס של הנהגים בישראל, כאשר מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הודיע כי בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי (1.2.2023 - 31.1.2023) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק ויועלו בעוד 33 אגורות וכעת מגיעה התשובה.
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ומי שהיה בעבר הממונה על הכנסות המדינה במשרד האוצר, בתגובה לעלייה הצפויה במחירי הדלק: "המיסוי הכולל על הדלק עומד כיום על 59% מה שמייצר מצב אבסורדי בו מדינת ישראל מנצלת את עליית מחירי הדלק בעולם להגדלת סך הגבייה ממיסוי על חשבון הכיס של הצרכן הישראלי".

עוד הוסיף: "אין כיום מקום לרמת מיסוי כה גבוהה על דלק שהוא מוצר בסיסי וחיוני לתפקודן של מרבית המשפחות בישראל. נכון יותר להעמיד את המיסוי על לא יותר ממחצית המחיר וכל זאת נוכח העובדה כי האוצר מגדיל כיום את הכנסותיו בהטלת מיסוי על ההתייקרות. אנחנו קוראים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'  להתערב ולמנוע את עליית המחיר הנוכחית".
כאמור, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.17 שקל לליטר, עליה של 33 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם. משרד האנרגיה ממליץ להשוות מחירים ולבחור בתחנה הכדאית ביותר לצרכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה