כסף וצרכנות

מוצרי הכביסה הפופולריים נאסרים למכירה? "כמויות גבוהות של חומר מסרטן"

על פי כמה דיווחים מדינת ניו יורק אסרה למכירה מספר מוצרי כביסה, ביניהם גם מותג הכביסה האהוב שנמצא גם בהרבה מאוד בתים בישראל - 'טייד' (Tide). יש לציין שבישראל מוצר הכביסה הינו טייד שנמכר באירופה עם פורמולה אחרת לגמרי. פרוקטר אנד גמבל ישראל: "הדיווח הינו כוזב ומטעה"
מערכת ice |  2
כביסה (צילום freepik)
מדינת ניו יורק אסרה השבוע למכירה מספר מוצרי כביסה, ביניהם גם מותג הכביסה האהוב שנמצא גם בהרבה מאוד בתים בישראל (אם כי בפורמולה האירופאית ולא זו הנמכרת באמריקה) - 'טייד' (Tide), כך על פי כמה אתרים בארה"ב. המכירה של אבקת הכביסה של טייד נאסרה, לכאורה, אחרי שנמצאה בהם כמות גבוהה, מעל המגבלה, של החומר דיאוקסין 1,4. המוצרים שנאסרה מכירתם: אבקות כביסה, נוזל כביסה וטבליות.
סוכנות המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית (NIH) פרסמה אזהרת בריאות על דיאוקסין 1,4 במוצרי קוסמטיקה וניקיון. התרכובת המסוכנת נוצרת במהלך תהליך ייצור של חומרי ניקוי, וניתן למצוא אותה בכמות מסוימת בלא מעט מוצרי צריכה פופולריים, אך באבקות הכביסה נמצאים המינונים הגבוהים ביותר.
באזהרה שפרסמה סוכנות המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית נטען שהחומר חודר לגוף דרך האוויר או בצריכת מים או מזון שמזוהם בו, ואנשים יכולים להיחשף אליו גם בעקבות מגע עם מוצרי קוסמטיקה, שמפו או קצף אמבטיה.
למרות שהחומר אינו נשאר בגוף זמן רב, כי הוא מתפרק במהירות, החליטה הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה (EPA) לסווג אותו כ"כנראה חומר מסרטן". ניו יורק היא המדינה הראשונה בעולם שאוסרת מצכירת מוצרים אלו, ומעניין יהיה לראות מתי או אם בכלל מדינות נוספות בעולם יאסרו אותו לשימוש.
חשוב להוסיף שבחברה עצמה מכחישים את הדיווחים, ולמעשה ביוני האחרון הפורמלה של טייד שונתה בהתאם לתקן האמריקאי, כך שעומדת לחלוטין בסטנדרטים שנקבעו מראש, ונמכרת בלי בעיה בניו-יורק.
מטעם פרוקטר אנד גמבל ישראל נמסר בתגובה: "הדיווח על איסור מכירת אבקת הכביסה TIDE במדינת ניו יורק הינו כוזב ומטעה. לא היה ריקול למוצרי טייד בארה״ב. החל מיוני 22 שונה הרכב הפורמולה של אבקת הכביסה הנמכרת בארה"ב. האבקה נמכרת ונמכרה ללא הגבלה ועומדת בתקינה האמריקאית, לרבות בתקן החדש שפורסם.
אבקת הכביסה טייד הנמכרת בישראל מיובאת מאירופה ובעלת הרכב פורמולה שונה מזו הנמכרת בארה״ב. אבקת הכביסה טייד המיובאת לישראל עומדת בדרישות התקן הישראלי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברה טייד מובילה בארצות הברית
    אחד 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני זוכר שהייתי משתמש בה הרבה. כיום בארץ אנחנו משתמשים באריאל ופרסיל ושתיהן טובות.
    סגור
  • 1.
    פרוקטר אנד במהלך, היא חברה אכזרית שמייצרת
    קובי 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חומרי ניקוי סבונים ושמפו ממספר מותגים ועל הדרך מתעללת קשות ובתחרה מיותרת לגמרי בכלבים חתולים ארנבים קופים ולכו תדעו מה עוד בקיצור אל תקנו מוצרים שלהם
    סגור