כסף וצרכנות

עלויות הגנים בישראל ממשיכות לטפס: "אי אפשר לחיות ככה"

הרישום לגני הילדים הפרטיים לשנת הלימודים הבאה החל - ובעלי הגנים הודיעו להורים כי המחירים יטפסו במאות שקלים: "יותר מחצי משכורת הולכת רק על גנים"
מערכת ice |  1
עלויות הגנים בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
מחירי הגנים בישראל ממשיכים לטפס ומגיעים לסכומים לא הגיוניים. הרישום לגני הילדים הפרטיים לשנת הלימודים הבאה החל - ובעלי הגנים הודיעו להורים כי המחירים יטפסו במאות שקלים. כך פורסם ב"ישראל היום".
מצד אחד, ההורים נפגעים מאוד ונאלצים להיפרד מעשרות אלפי שקלים בשנה, אך מאידך בעלי הגנים הפרטיים מתקשים לשרוד את גל ההתייקרויות במשק. מחירו של גן פרטי יכול להגיע עד ל־5,000 שקלים בחודש. מצד שני, הוצאותיהם של בעלי עסקים ובהם גם בעלי מעונות וגנים פרטיים, עלו משמעותית.
הסיבה היא השכירות על המבנה, החשמל, המצרכים להכנת ארוחת צהריים, שכר המטפלות שהם מעסיקים, מה שגרם לרווח שלהם לרדת בצורה משמעותית. שני הצדדים, גם ההורים לפעוטות וגם בעלי המעונות פרטיים, נאלצים לספוג את עליית המחירים שעלולה להביא אותם למדרון.
בחודשים האחרונים מחירי הגנים הפרטיים מזנקים בכל הארץ. המחירים נעים בין 3,500 ועד 5,500 שקלים לחודש, וההורים נאלצים לשלם גם על חודש אוגוסט. לאחרונה גם קיבלו הורים הודעה כי הגן יישאר סגור בימי שישי לסירוגין. הסיבה לכך היא מחסור בצוותים ובמטפלות שלא מוכנות לעבוד בימי שישי.
כבר כעת, בעת הרישום הודיעו בעלי הגנים שהמחיר יתייקר ולא רק ב־200-100 שקלים. יש גנים שבהם נרשמה עלייה דרסטית של כמה מאות שקלים, המסתכמת ביותר מ־4,000 שקלים בשנה. 
קורל (29) נשואה וגרה במודיעין. היא ובעלה עובדים, ויש להם שני ילדים בני 10 חודשים ושנתיים. בני הזוג משלמים משכנתא ועל שתי מסגרות לילדים. בשיחה ל"ישראל היום" היא מספרת: "ההוצאה של הגנים עומדת על 6,200 ש' בכל חודש, ובמסגרת הזו אנחנו נאלצים לשלם את כל חודש אוגוסט ותוספת קייטנות, היא מספרת.
קורל מוסיפה: "בתחילת שנת הלימודים בגן הפרטי הייתה עלייה של 400 שקל - זה כמעט 5,000 שקל בשנה. על הגן של הבן הגדול אנחנו משלמים 3,400 שקל, ועל המעון של הקטנה 2,800 ששקל בלי ימי שישי. שנה הבאה ארצה להכניס אותה שוב לגן פרטי. במקומות שביררתי התשלום הוא 3,900 שקל לחודש".
"אתה נאלץ לוותר על הרבה. יותר מחצי משכורת רק על גנים. יש לנו גם משכנתא, שגם ספגה עלייה בגלל הריבית. אנחנו מנסים שההכנסות שלנו יהיו כמה שיותר גבוהות ושההוצאות לא יהיו מיותרות, וזו משימה לא קלה בכלל. הייתי רוצה שהמדינה תסייע, שהיא תסבסד את המעונות. לא כל בן אדם היה יכול לעמוד במה שאנחנו עומדים, אי אפשר לחיות ככה. אנחנו ועוד רבים לא מסכנים, אנחנו עובדים ומרוויחים, אבל התחושה היא שכמה שאתה לא משתדל - זה לא מספיק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעלי העסקים למדו מהמדינה
    העיראקי 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה הזאת הורסת את האדם.
    סגור