כסף וצרכנות

לראשונה בישראל: היכן יוקמו גני שעשועים למבוגרים בלבד?

פיתוח ישראלי שהוכיח את עצמו בעולם מגיע לפיילוט בהוד השרון; מערכת מתקנים חדשנית שמטרתה לשפר את רווחתם הנפשית, הבריאותית והחברתית של בני ובנות 60+; המערכת החדשה פותחת את האפשרות למרחבים ציבוריים הנגישים לכלל האוכלוסייה
מערכת ice | 
גן סגור בעקבות הקורונה בתי ספר ריחוק חברתי (צילום unsplash)
לאחר ההצלחה בארצות הברית ובקנדה, בסוף חודש נובמבר ייצא לפועל בהוד השרון פיילוט ראשון מסוגו בישראל: מערכת ייחודית של מתקני פעילות לאזרחים ותיקים. מטרת מערכת המתקנים לסייע להזדקנות בריאה, לדחות את ההזדקנות הגריאטרית ולהפיג את בדידותם של המשתמשים.  את הפעילות מובילה עמותת "אתר-גיל השלישי" לאחר זכייתה בתחרות סטרטאפים שערכו L AGING ואשל-ג'וינט.
לאחר שנים של פיתוח ענף של גני שעשועים לילדים, מתחמי פעילות לכלבים ומגרשי ספורט מתקדמים – נמצא כי הם אינם מותאמים לצורכי הגיל השלישי. על כן, המתקנים של "אתר-גיל השלישי" פותחו סביב מטרות ייעודיות לאוכלוסיית היעד כגון: שיפור היציבה והפעילות הקוגניטיבית, לחיזוק וגמישות השרירים, שיפור התנועה ועוד. המתקנים המותאמים לגילאי 60+ עתידים להיות מוצבים בפארקים, מרחבים ציבוריים, בתי אבות, מועדוני יום, בתי חולים ועוד.

המיזם יוצג בשבוע הבא בוועידת החדשנות MUNI-EXPO 2022 של מרכז השלטון המקומי, שתתקיים במתחם אקספו תל אביב בגני התערוכה בין התאריכים 6-8 לדצמבר. לוועידה יגיעו כ- 12,000 משתתפים מהארץ והעולם וביניהם הצמרת הפוליטית, ראשי ערים מהארץ ומהעולם, ראשי החברות המובילות במשק ובעולם ובכירי תחום החדשנות האורבנית. בכנס, שיתקיים זו השנה השישית, יוצגו הפתרונות החדשניים ופורצי הדרך בתחום המוניציפאלי
גיא שחם, מנכ"ל משותף בעמותת "אתר-גיל השלישי": "אנו נרגשים להתחיל את הפעילות שלנו בישראל. החזון היזמי שלנו מבקש לתרום לאיכות החיים ולבריאות של האזרחים והאזרחיות הוותיקים בישראל, על ידי העצמת נוכחותם הפיזית במרחבים הציבוריים והפרטיים במדינה. אולם, מדובר רק בפתרון בודד. אנו מחפשים אחר שיתופי פעולה משמעותיים נוספים עם ארגונים ממשלתיים, חברתיים ופרטיים כדי להעניק מעטפת רחבה יותר לאותם אזרחים יקרים".
שרון שילוח, מנכ"לית משותפת בעמותת "אתר-גיל השלישי": "המערכת שלנו מקבילה לגני המשחקים של הילדים בישראל, אך הם יאפשרו נגישות חופשית לכלל. מעבר לכך שהמשתמשים יוכלו ליהנות ממשחקים יחד עם הנכדים שלהם או עם חבריהם, אנו נוכל להפחית את הסיכון לנפילות ולפגיעות פיזיות באוכלוסיית היעד שלנו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה