כסף וצרכנות

יוקר המחייה: 65% מהישראלים קיצצו בהוצאות בחודשים האחרונים

מלי ביצור פרנס, מנכ"לית חברת Tefen, שערכה את הסקר: "רגע לפני הבחירות אנחנו רואים שהציבור הישראלי מרגיש בחודשים האחרונים את יוקר המחייה עמוק בכיס"
מערכת ice | 
מלי ביצור פרנס (צילום ענת קזולה)
לקראת הבחירות, פירמת הייעוץ והמחקר Tefen, ערכה סקר בנושא יוקר המחייה. הסקר נערך בקרב 2682 אנשים בגילאי 25 ומעלה, מכל רחבי הארץ, מכל המגזרים ומעלה כמה כותרות מעניינות. 88% מהנשאלים ציינו ששכר הדירה שלהם עלה בחודשים האחרונים ו- 42% אמרו שהוא עלה בלמעלה מ- 20%. כמעט 50% מהאנשים אמרו שהיו שוקלים לקנות דירה להשקעה היום כי להערכתם המחירים ימשיכו לעלות.
65% מהנשאלים קיצצו בהוצאות בחודשים האחרונים, רוב האנשים (54%) קיצצו בהוצאות פנאי ובידור, 35% קיצצו בהוצאות רפואיות לא דחופות ו- 28% בביגוד. רוב האנשים מעידים על כך שההוצאה הכי כבדה שלהם היא על מסגרות לילדים (35%) ובמקום השני על מגורים (28%) ולאחר מכן על אוכל (19%).
35% מהאנשים חושבים שהממשלה אשמה ביוקר המחייה ו- 41% נותנים לה ציון נכשל. בבחירות הקרובות 48% ציינו שהשיקול הביטחוני יהיה זה ישפיע על הצבעתם במידה הרבה ביותר ו-27% אמרו שיהיה זה השיקול הכלכלי. 73% לא מאמינים שהממשלה החדשה שתקום תפעל לטיפול ביוקר המחיה. 81% תומכים בהעלאת שכר המינימום, 59% תומכים בהעלאת קצבאות למעוטי יכולת, 56% תומכים בהעלאת מיסים לעשירונים העליונים ו- 44% נגד.
מלי ביצור פרנס, מנכ"לית Tefen: "רגע לפני הבחירות אנחנו רואים שהציבור הישראלי מרגיש בחודשים האחרונים את יוקר המחייה עמוק בכיס. כמעט מחצית מהישראלים חוו העלאה של יותר מ- 20 אחוז בשכ"ד ונאנקים תחת התשלומים של מסגרות החינוך ושל מוצרי המזון שחווו כמה גלי התייקרויות לאחרונה. כתוצאה מכך למעלה ממחצית הנשאלים קיצצו בהוצאות כולל בהוצאות רפואיות לא דחופות. ועם כל זאת השיקול המכריע בבחירות הקרובות עדיין יהיה השיקול הביטחוני. עוד דבר מעניין שעולה הוא שרוב הציבור חושב שההשקעה הכי כדאית היא רכישת דירה ולא מאמין שמחירי הנדלן יירדו, וזאת על אף העלאות הריבית ותחזיות שצופות התקררות בשוק הנדל"ן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה