כסף וצרכנות

לא תאמינו למה הג'ינס הזה נמכר ביותר מ-75 אלף

ג'ינס של ליווי'ס שנושא עליו פיסת היסטוריה שבחברה היו מעדיפים לשכוח, נמכר במכירה פומבית ביותר מ-75 אלף דולר
מערכת ice |  6
צילום אינסטגרם
מכנסי ג'ינס של ליווי'ס, שמקורם במאה ה-19, נמכרו ביותר מ-75,000 דולר. הג'ינס הוצע למכירה פומבית בניו מקסיקו ושני אספני בגדי וינטג' חברו יחדיו, כדי לרכוש את פיסת ההיסטוריה הזו. עם העמלה של 15%, הצמד (זיפ סטיבנסון וקייל האופרט) שילם 87,400 דולר ביחד. המכנסיים נמצאו לפני שנים, על ידי היסטוריון מייקל האריס בפיר מכרה נטוש.
מלבד בלאי המכנסיים ומה שהקונים והאריס מאמינים שהוא שעוות נרות מהלובש לשעבר (כנראה כורה), הג'ינס טומן בחובו פיסת היסטוריה נוספת - כזו שליווי'ס כנראה תרצה לשכוח. אחד הכיסים הדהויים של המכנסיים נושא את המשפט "הסוג היחיד שנעשה על ידי עבודה לבנה".
"לוי שטראוס ושות' היא חברה בעלת מורשת ארוכה ובעיקר גאה. לאורך ההיסטוריה שלנו, שאפנו לעשות טוב בעסק שלנו ומעבר לכך ולהוות כוח חיובי לשוויון וצדק גזעי, אבל היו מקרים שבהם נכשלנו. משבר כלכלי בארה"ב ב-1870 הוביל לאבטלה גבוהה והזניק סנטימנט אנטי-סיני ואפליה משתוללת. ב-1882 כשהקונגרס העביר את חוק ההדרה הסינית, היה לחץ חברתי משמעותי לא להעסיק עובדים סינים וליווי'ס אימצה מדיניות עבודה אנטי-סינית. אנו מחויבים לחלוטין להשתמש בפלטפורמה שלנו ובקולנו, כדי לתמוך בשוויון אמיתי ולהילחם בגזענות על כל צורותיה כפי שהיא נמשכת כיום",  אמר הדובר של לוי שטראוס ושות'.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מיכנס גינס
    משה 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הוא נימכר בצכיר גבוה כי הוא מלוכלך מידי
    סגור
  • 5.
    את כל הכסף הזה היה אפשר לתרום (ל"ת)
    ZrizzyOP 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מדובר על המאה ה19!!
    בנצ'י מקונן 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים יורדים מהפסים עם הפוליטיקלי קורקט המטופש הזה. מדובר על המאה 19!! העבדות היתה חוקית בתקופה הזו, אנשים מכל הצבעים והגזעים רעבו ללחם גם בארה"ב. מכרו בני אדם כאילו הם סחורה. ומה שמרגש אנשים זה משהו שנכתב על ג'ינס מהתקופה הזו?, מהמאה ה19 חברות אופנה בינלאומיות מייצרות את הבגדים במדינות עולם שלישי , מנצלות אנשים, נשים וילדים קטנים בשביל שנקנה הרבה בגדים זולים באיכות ירודה והרבה יותר ממה שאנחנו באמת צריכים. זה מה שלאנשים צריך להיות אכפת, מהניצול של אנשים במדינות עולם שלישי על ידי תעשיית הבגדים, ולא מהשטויות האלה של אנשים מטומטמים שקונים בגד עתיק במחיר של זהב, ובאמת מתרגשים ממה שכתוב על הכיס שלו. דווקא נראה לי שאם זו היתה היום עבודה לבנה, אז זה היה כמעט בטוח אומר אומר שמי שתפר את הבגד הלך לישון עם גג מעל הראש, שבע ועם שמיכה וכרית. חברות אופנה בסגנון ליוויס תופרת היום, לא במאה ה19 , במדינות עולם שלישי ובתנאי ניצול, כי עבודה לבנה זו עבודה יקרה ועבודה שחורה או מזרח אסייתית זו עבודה זולה.
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד
    איאהה 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניה ווסט עבודה שחורה במיטבה
    סגור
  • 2.
    מה הבעיה עבודה לבנה זו עובדה !!לא גזענות!
    יעל 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שמאל קיצוני מסוכן לאנושות
    סגור
  • 1.
    ממש סינים
    הכובסת 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אם זה היה סינים, היו כותבים ע״י אמריקנים. ברור שהכוונה היא שחורים.
    סגור