כסף וצרכנות

מדד המחירים לצרכן בסין רושם את העלייה הגדולה ביותר מזה שנתיים

מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.8% בחודש שעבר לעומת השנה שעברה, בהתאם לציפיות מסקר של רויטרס
מערכת ice | 
עליית מחירים בסין (צילום vecteezy, Magma Images)
המחירים לצרכן של סין, עלו בספטמבר בקצב המהיר ביותר מזה יותר משנתיים, עם עליית מחירי בשר החזיר, כך מסרה ביום שישי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה. מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.8% בחודש שעבר לעומת השנה שעברה, בהתאם לציפיות מסקר של רויטרס. זה סימן את הקצב המהיר ביותר מאז עלייה של 3.3% משנה לשנה באפריל 2020.
חלק ניכר מהרווחים, נבעו מהמשך העלייה במחירי בשר החזיר, שעלו ב-36% משנה לשנה בשל העלייה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2020. לבשר חזיר, מרכיב מזון חשוב בסין, יש משקל משמעותי במדד המחירים לצרכן הרשמי של המדינה. עם זאת, אינדיקטורים אחרים הצביעו על ביקוש צרכני מופחת.
אם לא מכלילים מזון ואנרגיה, מדד הליבה עלה ב-0.6% בלבד לעומת שנה לפני - הקצב האיטי ביותר מאז מרץ 2021. מדד המחירים ליצרן בסין עלה בספטמבר ב-0.9% לעומת השנה שעברה, תוך החמצה של הערכת רויטרס ב- 1%. המדד צמח בקצב האיטי ביותר מאז ינואר 2021. מדד הליבה החלש וההאטה המאכזבת במדד המחירים ליצרן בסין, משקפים ביקוש צרכני סיני רך וירידה בביקוש מעבר לים, אמר ברוס פאנג, כלכלן ראשי וראש מחקר בסין. לדבריו, מדד מחירי היצרן צפוי לרדת עוד יותר ועלול להיכנס לטריטוריה שלילית בחודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה