כסף וצרכנות

קיבלתם מעטפה ריקה מאמזון בדואר? כדאי שתקראו את זה

עשרות אלפי מעטפות ריקות שהגיעו לכאורה מאמזון אל תיבות הדואר של אמריקאים בכל רחבי המדינה, הן ככל הנראה מעשה נוכלות של סוחרי צד שלישי באינטרנט
מערכת ice |  1
אמזון (צילום shutterstock)
אמריקאים רבים קיבלו לאחרונה חבילות מסתוריות וריקות בדואר והמומחים מאשימים בכך את סוחרי צד שלישי באמזון. שלל מעטפות צהובות ומרופדות נחתו בתיבות דואר ביותר מ-30 מדינות במהלך השבועות האחרונים. מייסד אתר האינטרנט לדיווח לצרכנים, פטריק קווייד, מעריך שכמות חבילות המסתורין עשויה להגיע ל-10,000.
בעוד שהנמענים בעיקר היו מבולבלים, חלקם הביעו חשש ששמותיהם וכתובותיהם הודלפו בפרצת מידע. חלקם פחדו מהגרוע מכל - שהחבילות הריקות לכאורה עשויות להכיל משהו מזיק ובלתי נראה כגון רעל. רבות מהחבילות הריקות ציינו את השולח כ"מוכר מקוון" בכתובת של מתקן האחסון של אמזון. בעוד שהכתובת הייתה מדויקת, החבילות המדוברות לא נשלחו מהמתקן המדובר, כך על פי נציגי החברה. במקום זאת, פקידי אמזון הציעו שלמצב יש את כל הסממנים של הונאה ידועה בשם "צחצוח", שבה סוחרי צד שלישי יוצרים עסקאות מזויפות באתר - עם מספרי מעקב ואישורים שהחבילות התקבלו.
לאחר שהוציאו הוצאה צנועה על המכתבים, בין 3 ל-4 דולרים עבור כל אחד, המוכרים הנוכלים יוצרים ביקורות מזויפות של לקוחות על מוצרים לא ידועים שהם מנסים למכור, אמר ג'יימס תומסון, בכיר לשעבר באמזון, שכיום יועץ באינטרנט מוכרים. "אם אתה מאשר שהחבילה המופנית אליך לא הוזמנה על ידך או מישהו שאתה מכיר, דווח על החבילה באינטרנט על ידי מעבר לטופס דווח על חבילה לא רצויה", אמר דובר אמזון, סם סטפנסון. "אמזון חוקרת את הדיווחים הללו ופועלת כאשר אנו מוצאים שחקנים רעים שמפרים את המדיניות שלנו", הוא הוסיף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכתבה ריקה כמו המעטפות...
    ענת 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על ההמחשה
    סגור