כסף וצרכנות

הזמינו אוכל ממסעדה - וגרמו להפסקת חשמל שהחשיכה אזור שלם

עיר שלמה באוסטרליה נשארה ללא חשמל לאחר שרחפן עם משלוח מזון התרסק לחוטי חשמל. כשהמומחים הגיעו לסדר את התקלה, הארוחה היתה עדיין חמה

מערכת ice | 
רחפן עם משלוח מזון התרסק לחוטי חשמל (צילום freepik, shutterstock)

אלפי אנשים נשארו ללא חשמל לאחר שרחפן עם משלוח מזון התרסק לתוך חוטי חשמל. דובר אנרג'קס דני דונלד אמר לתחנת הרדיו ABC שזאת פעם ראשונה שקורה מקרה נדיר שכזה, וסיפר שהחברה חידשה את החשמל לכ-2,000 לקוחות בתוך 45 דקות, בעוד 300 לקוחות בסביבה הקרובה של הרחפן נשארו בלי חשמל במשך 3 שעות. 

מקדונלד אמר: "הארוחה ברחפן היתה עדיין חמה כשהצוות הגיע לטפל בתקלה. אני מניח שזאת היתה תקלה בציוד, אולי טעות אנוש". לדבריו, לא נגרם נזק קבוע לרשת וכך חברת משלוחי האוכל לא תצטרך לכסות את הנזק, והוסיף שבמידה שיתגלה שאדם או חברה גרמו לחבלה ברשת במכוון, אנרג'קס תדרוש תשלום על התיקונים. 
 

לדברי מקדונלד, בעבר אובייקטים שונים כמו מטריות, נעליים ועפיפונים הסתבכו בחוטי חשמל והיו אפילו טרמפולינות ואסלות שיצרו בעיות. עם זאת, הפעם הנזק היה גדול הרבה יותר משום שהוא פגע לא רק בבתים ובעסקים אלא גם עצר את החשמל ברמזורים ובתאורת רחוב. לדברי מקדונלד: "למרות הנסיבות השונות, אין באמת הבדל בין הדור הקודם שהעיף עפיפונים לדור הזה של רחפנים. שניהם יכולים לגרום להפסקות חשמל, והדבר האחרון שהיינו רוצים זה לסכן את התושבים". 

החברה שמפעילה את משלוחי הרחפן אמרה שערכה אתמול (שישי) ניסוי מבוקר והכל נראה בסדר. לאחר שהרחפן נחת על חוטי החשמל, החברה דיווחה לאנרג'קס ואלה הגיעו מיידית כדי לתקן את התקלה וכשעתיים אחר חך, החשמל חזר לאזור. החברה התנצלה בפני התושבים על חוסר הנוחות שנגרם להם, והודיע שתחקור את המקרה לעומק. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה