כסף וצרכנות

מחירי הגז ייבלמו? זו התוכנית בעקבות איומי פוטין

וועדה של האיחוד האירופי החלה לדון באופן בו יתמודדו מדינו האיחוד עם מחירי הגז שעלולים לזנק בעקבות פיצוץ צינורות הגז הרוסיים
מערכת ice | 
מחירי הגז (צילום shutterstock)
מכסת מחירי הגז הטבעי, מהלך שנדרש על ידי יותר ממחצית המדינות החברות המבקשות להכיל במהירות את המשבר, מסתכנת בהגדלת הביקוש לדלק במקום לטפל במחסור בו אם יוטל בבודד, אמרה הנציבות האירופית במסמך שראה הבלומברג ניוז . הגוש המונה 27 חברים נאבק להגביל את עלויות האנרגיה הגואה לאחר שרוסיה חתכה את אספקת הגז הטבעי בעקבות החלטת הנשיא ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה.
"התמודדות עם מחירי גז גבוהים יכולה להיות מושגת רק כחלק מהתערבות משולבת ומתואמת הכוללת גם הפחתת ביקוש לגז וסולידריות אספקה", אמרה הוועדה. "ההשפעה המלאה של צעדים כאלה יכולה להיות מושגת רק באמצעות שילובם. ככל שההתערבות במחירי הגז חזקה יותר, כך גדל הצורך בצמצום הביקוש ובסולידריות ההיצע".
כדי להיות אפקטיבית, התערבות בשוק הגז צריכה להגביל את השפעת המניפולציה של רוסיה על אספקת הצינורות ולהפחית את הכנסותיה של מוסקבה, להוריד את מחיר הגז המיובא לצרכנים ולהבטיח תפקוד טוב יותר של שוקי סחורות אנרגיה סיטונאיות על ידי צמצום תנודתיות מחירים מוגזמת. לפי הוועדה.
המסמך יידון על ידי שרי האנרגיה בבריסל ביום שישי. הסוגיה המפלגתית של תקרת מחיר הגז אמורה להדהד גם בכינוס של מנהיגי האיחוד האירופי בפראג ב-7 באוקטובר, כאשר מדינות כמו ספרד, איטליה, בלגיה, פולין, יוון וצרפת דורשות להגביל את כל העסקאות בשוק הגז הסיטונאי. . גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באזור, מתנגדת למהלך כזה.
"כל התערבות משולבת ומתואמת של האיחוד האירופי צריכה להתבסס על מערכת עקרונות: פוטנציאל קונקרטי להפחתת רמות המחירים ותנודתיות גבוהה; יכולת ליישום מהיר על בסיס זמני; היכולת למזער את ההשפעות השליליות על הביקוש לגז, ביטחון האספקה ​​ותפקוד השוק הפנימי", נמסר מהוועדה.
האפשרויות עבור הגוש המפורטות במסמך כוללות את הנקודות הבאות: כדי להוריד מחירים עבור כל גז הצינורות המיובא, האיחוד האירופי צריך ליצור קשר עם ספקים אמינים כדי להשיג "הבנה משותפת להפחתת מחירים תוך שמירה על אבטחת האספקה." הגוש צריך להיות מוכן גם להכניס צעדים להגבלת המחירים
כדי להפחית את מחירי ה-LNG, על הגוש לנהל משא ומתן עם מדינות מייצאות ולהשתמש ברכישות משותפות כמנוף; מדד LNG חדש המבוסס על עסקאות יקרב את המחירים לרמות העולמיות תקרת מחיר על יבוא גז רוסי תוריד את המחירים בכניסה לאירופה ותגזור את הכנסותיה של רוסיה.
הרעיון להטיל מגבלת מחיר על הגז הרוסי לא קיבל תמיכה מצד המדינות החברות בפגישה מוקדם יותר בספטמבר.
הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי גם אמרה שכדי להגביל את ההשפעה של מחירי הגז הגבוהים, היא מוכנה לדון במסגרת זמנית של האיחוד האירופי, שבה אפשרות אחת יכולה להיות להגביל את מחיר הגז בייצור חשמל ברמה שתסייע בהורדת מחירי החשמל ללא מה שמוביל לצריכת גז מוגברת הכוללת.
"הפרש העלויות בין מחירי המכסה לשוק יישא על מערכת החשמל במדינות החברות, בהתבסס על התערבות החירום בשוק החשמל שהוצעה ב-14 בספטמבר", נכתב.
תקרת מחיר על כל עסקאות הגז הסיטונאיות, כפי שדחק בהן 15 מדינות חברות, פירושה שמנגנון כזה מתערב ביחסים חוזיים עם יבואני מדינות שלישיות ומגביל את התמחור של עסקאות פנים-אירופיות, אמרה הוועדה.
הוועדה אמרה גם כי בעקבות תנודות גדולות במחירי הגז היא עובדת עם רגולטורי האנרגיה של האיחוד האירופי כדי לחקור כל שיטות שוק שעלולות להזיק ויכולה לחקור כל ניצול אפשרי של כוח שוק לפי כללי התחרות. היא עשויה להציע תקנות לחיזוק מסגרת ניטור השוק הקיימת ולהגברת הפיקוח על השוק.
לשיפור הנזילות בשוק, הוועדה מכינה תיקונים להרחבת מבחר הנכסים היכולים לשמש כבטוחה ובוחנת דרכים להקל על מתן ערבויות על ידי בנקים המציעים שירותי סליקה. המנהל של האיחוד האירופי אמר למדינות החברות שהוא גם ביקש מכלב השמירה של שוק ניירות הערך לנתח מדוע מפסקי חשמל לא הופעלו לעתים קרובות יותר במהלך משבר האנרגיה הנוכחי.
"הוועדה ממליצה על פעולות ממוקדות וזמניות, לרבות מפסקים כדי לאפשר לבורסות אנרגיה להפסיק את המסחר במקרה של תנודות מחירים משמעותיות", נכתב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה