כסף וצרכנות

מחירי החלב לא עולים? ויקטורי בהצהרה מפתיעה בשידור חי

אייל רביד, מנכ"ל רשת הסופרמרקטים, הבטיח ב'תכנית חסכון': "לא קיבלתי מחירון, מחירי המוצרים לא יעלו לפחות עד תחילת השבוע. לא בטוח שהסל יתייקר כל כך, כדאי לקנות עכשיו לא רגע לפני החג"
מערכת ice | 
אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי (צילום Magma Images, יחצ)
לצד עלייה של עשרות אחוזים במחירי הפירות והירקות, גם מחירי החלב מזנקים בשיעור של כ-5%, בעלי רשת ויקטורי אייל רביד התארח הערב (רביעי) באולפן תכנית חיסכון בקשת 12 ונתן את הזווית שלו לעליות המחירים.
רביד הסביר כי הגזירה הכואבת היא אכן הגבינה הצהובה: "הגבינה הצהובה היא הקטגוריה השנייה בגודלה אחרי החלב הניגר, שהיא בעצם כואבת כי המחיר שלה הוא גם הכי יקר, זה הוספה של כמה שקלים לכל קילו. הקוטג' הוא לא בפיקוח, הגבינה לבנה כן, גם החלב, הגבינה הצהובה היא הביזנס".

על המחלבות הגדולות שמבקשות לעדכן מחירים: "אתחיל מהסוף, אני נכון לרגע זה גם לא מעלה מחר את מחירי מוצרי החלב כי לא קיבלתי מחירון. גם בשישי לא יתקבל אז יש לצרכן את חמישי ושישי לקנות בויקטורי, אז בסוף השבוע לא אעלה את המחירים. מה יקרה בשבוע הבא? סביר להניח שתנובה תהיה מחירון בפיקוח, גם טרה, שטראוס מחירון לא בפיקוח. אם הן יעלו את שאר המוצרים? לא יודע לענות. אבל בהסכם של המדינה עם המחלבות והרפתנים, לטענתם החלב הגולמי התייקר ב-16% בשנה וחצי האחרונות".
על דיפלומט שעליית המחירים שלה לא אושרה: "תנובה היא לא מותג ענק, מפלצת. אין לנו יכולת מיקוח מול חברה כזו, יש 4 שחקניות במקרר, אין דרך להתמקח, זה לא שאנחנו באירופה עם כמה שחקנים שונים. אצלנו הירקות לא יזוזו, יש מחסור במלפפון וקישואים, לא יהיו מבצעים בהם, המלפפון אמור להפתר בעוד שבוע עד 10 ימים".
סל המוצרים בחגי תשרי יתייקר? "לא בטוח. העופות והדגים תמיד עולים בחג, גם הכבשים ומה שנרכש עולה, בשוקולד אולי יהיה זול יותר, אצלנו לא יהיה עלית. יהיו סלסלאות שי של יבואנים אחרים, עם מוצרים טובים מאוד. אני לא חושב שהסל יהיה יקר, אבל גם מול ההתייקרות מתחילת השנה, מינואר עד אתמול זה 4%, זו העלייה שתהיה. מי שיכול לקנות לחג היום או מחר, שיקנה כבר ולא יחכה לשבוע האחרון, כי סביר להניח שהמחירים לא יהיו כמו היום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה