כסף וצרכנות

נטפליקס ניסתה לסחוט עוד כסף ממשתמשים – והסתבכה

הניסיון של נטפליקס להרוויח עוד כסף באמצעות גביית תשלום נוסף ממי שמשתף את חשבונות עם חברים וקרובי משפחה שאינם גרים באותו בית נתקל בקשיים רבים
יאיר מור | 
ריד הייסטינג, מנכ"ל נטפליקס (צילום wikimedia, pexels)
נטפליקס עלולה לגלות בקרוב שהניסיון שלה להתחיל לאכוף את תנאי השימוש שלה ולגבות יותר כסף ממשתמשים שמפרים אותם במתכוון הוא חרב פיפיות: לפי דיווח חדש, הניסוי של נטפליקס לגביית תשלום נוסף ממי שמשתף את החשבון שלו עם אחרים מעורר בלבול, כעס ואפילו ביקורת ממשלתית.
האתר האמריקאי Rest of World, העוסק בחדשות מכל מדינה שאינה בצפון אמריקה, דיווח השבוע כי משיחות שלו עם כ-15 משתמשי נטפליקס בפרו, נראה שהניסיון להתחיל לגבות מחיר ממי שמאפשר למנויים פוטנציאליים "לרכוב" על החשבון שלו, שהחל לפני חודשיים וחצי, לא עובר חלק.
כך, למשל, משתמשים דיווחו על כך שלא ברור לפי מה מגדירה נטפליקס עם מי מותר לשתף את החשבון במסגרת התנאים ועם מי לא – רבים טענו שבני משפחה נתפשים בעיניהם כבני אותו משק בית, אך נטפליקס מסרה לאתר כי היא מחשיבה משק בית כבניין.
בעיה אחרת נוגעת לעצם הנהלים החדשים: משתמשים מסוימים קיבלו אזהרה על כך שהם משתפים את החשבון ומחויבים להתחיל לשלם על כך כ-2 דולר נוספים לחודש, אך אחרים לא קיבלו הודעה כזו למרות שהם משתפים את חשבונם עם חברים המתגוררים במקומות אחרים. מעבר לכך, מספר משתמשים דיווחו שלמרות שקיבלו התראות על כך שהם משתפים את החשבון, הם יכול גם לדלג עליהן ללא אישור תשלום נוסף וחבריהם ממשיכים ליהנות מהחשבונות שלהם ללא שינוי במחיר שהם משלמים.
משתמשת אחת אמרה לאתר כי חבריה ש"רוכבים" על החשבון שלה קיבלו התראות, דילגו עליהם וממשיכים ליהנות מהחשבון ללא שינוי בסכום שהיא משלמת; משתמשת אחרת אמרה שביטלה את המנוי: "זה לא היה רק החיובים החודשיים – פשוט לא נהניתי יותר מרוב התוכניות שלהם"; משתמש נוסף אמר שביטל את המנוי בנטפליקס ומשתף עם חברים לא פחות משלושה מנויים אחרים להזרמת וידאו: אמזון פריים וידאו, HBO+ ו-Star+; נציגת שירות לקוחות של נטפליקס בפרו, שהודתה כי גם היא משתפת את חשבונה עם חברים, דיווחה שאפילו הנציגים מבולבלים ולא יודעים מה לענות לשאלות של לקוחות בעניין הנהלים החדשים. היא סיפרה כי נאמר להם שאם מישהוא מתלונן על בן משפחה שגר בנפרד ומקבל התראה על צורך בתשלום נוסף על השימוש שלו באותו חשבון – שיאפשרו חיבור שלו לחשבון ללא תוספת בעזרת קוד אימות חד-פעמי.
פול אריקסון, אנליסט של שוק הסטרימינג בחברת "פארקס שותפים", הסביר לאתר שהניסוי נערך בשלוש מדינות בהן הרווח של נטפליקס למשתמש הוא הנמוך ביותר – אם כי מבדיקת ice עולה כי בהודו משלמים שליש מהמחיר בפרו, צ'ילה וקסטה ריקה, המדינות בהן מתקיים הניסוי. לדבריו, נטפליקס החליטו לערוך את הניסוי במדיניות החדשה "מחוץ לשווקים הענקיים שלהם, כדי לא לסבול מאפשרות של איבוד אמון של חוג צרכנים רחב". הוא הוסיף ששאר החברות בתחום מחכות לראות את תוצאות הניסוי: "שירותים רבים אחרים הולכים לחכות שנטפליקס תפצע את האף לפני שיעשו משהוא דומה".
אך לא רק צרכנים מבולבלים וכועסים על המדיניות החדשה: נציגי ארגוני הגנת צרכנים משלוש המדינות נפגשו לאחרונה עם נטפליקס, לאחר שהתברר שלא רק שהמדיניות החדשה לא ברורה, אלא שבמסגרת הניסוי החברה גובה מחירים שונים מאנשים שונים. הסוכנות הממשלתית להגנת צרכנים בפרו מסרה לאתר כי ייכתן שהדבר מהווה אפליה לפי החוק במדינה, וציינה כי "הדבר צריך להיחקר", אך לא אמרה האם היא כבר חוקרת את הנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה