כסף וצרכנות
הונאה באתרי ההזמנות? כך עבדו עליכם ואפילו לא ידעתם
הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסם הנחייה נגד העלאת המכירות באמצעות סימון ברירת מחדל כאשר רוכשים מוצר או שירות – הדבר פוגע משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן ומהווה השפעה בלתי הוגנ
ברירת המחדל המוצגת לצרכן היא בעלת השפעה ניכרת בבחירתו ומרבית הצרכנים נשארים עם האפשרות הראשונה שמוצעת להם ובכך נותנים את הסכמתם לחיובים שונים מבלי להיות מודעים לכך, דבר המהווה השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים, לכן הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסם הנחייה נגד העלאת המכירות באמצעות סימון ברירת מחדל כאשר רוכשים מוצר או שירות.
הטית ברירת מחדל משמעה, בהקשר הצרכני, הנטיה של הצרכנים לבחור בהחלטה שנבחרה עבורם מבלי לנקוט בהתנהגות אקטיבית כדי לשנותה. השימוש בברירת המחדל ככלי יעיל ובעל השפעה משמעותית להכוונת התנהגות צרכנים, נתמך מחקרית בעבודות רבות, ולכן גופים רבים עושים בו שימוש להכוונת התנהגות צרכנים.
השימוש הרווח בברירת המחדל לעיצוב סביבת המכירה בא לידי ביטוי בין היתר כאשר מסומנת לצרכן האפשרות הכרוכה ברכישת המוצר, כאשר אם ברצונו שלא לקבל את המוצר עליו לסמן את האפשרות השנייה, לפיה הוא אינו מעוניין במוצר. דרך זו מכונה Opt-out.
עוד ב-
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.זה מאוד פשוטמנחם 05/2022/08הגב לתגובה זו1 0אם אתם מזמינים מוצר מסויים ברינטרנט, לדוגמה דרך אתר זאפ ורושים מוצר לדומא מקרר מדגם מסויים, החנות מתקשרת אליכם ואומרת לכם שאין להם את הדגם המסויים שהזמנתם ובתוספת כספית תשדרגו לדגם הבא ואו שיש להם את הדגם אבל אולי אתם מעוניינים לשדרג לדגם החדש בתוספת תשלום כמובן.סגור
-
4.כתבה מבולבלתלא הבנתי כלום 05/2022/07הגב לתגובה זו1 0צריך לגתוב איפה או מב הייתה ההונאה דפדפדתי ולא הבנתיסגור
-
3.מרמה מכל הכיוונים בכל מקוםרחלה 05/2022/07הגב לתגובה זו1 0כל הכבוד למי שמגן על הצרכנים ודואג למגר את התופעות.. רמאים לא יכחדו מהיקום.. אבל,, תמיד יהיה מי שיגן על הציבור וידאג לטובתו.. יפהסגור
-
2.הגיע הזמן. (ל"ת)?? 05/2022/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.בחיי שלא הבנתי כלום (ל"ת)Nonconcept 05/2022/06הגב לתגובה זו1 0סגור