כסף וצרכנות

כמה עולה בר מצווה? כל מה שצריך לדעת בדרך

אם זכיתם שילדכם יגיע לרגע המרגש בו הוא נכנס לגיל מצוות - 13, בטח גיליתם שבר מצווה אמנם לא יקרה כמו חתונה אך גם היא לא עניין זול בכלל. כמה באמת עולה בר מצווה וממה מורכבים החישובים?
מערכת ice |  3
בר מצווה (צילום פלאש 90)
בר-מצווה היא ללא ספק אירוע מרגש, וחד פעמי בשביל החתן שמגיע לגיל 13 הסמלי והמשמעותי. אך מצד שני, בר מצווה, כמו כל אירוע היא פרויקט שדורש תכנון רב מימדי שכולל בתוכו גורמים ושירותים רבים שכל אחד מהם דורש השקעה כספית, וככל שרוצים אירוע יפה יותר וגדול יותר, כך המחיר עולה. אז כמה עולה לעשות בר-מצווה?
אולם אירועים
נתחיל בדבר העיקרי שלוקח את עיקר התקציב בארגון האירוע. לא משנה איפה בחרתם לחגוג את בר המצווה, זו תהיה ההוצאה העיקרית. מחיר אולם הוא למעשה מחיר מנה באולם כפול מספר האורחים שאתם מזמינים. מחיר המנה תלוי בכמה דברים, ביניהם מיקום האולם, האם האירוע הוא בקיץ או בחורף, ובאיזה יום בשבוע.
מחירי המנה הכי זולים בבר מצווה הם כ- 120 שקל למנה בקייטרינג, כאשר בדרך כלל הם סביב ה- 200 שקל, אם תבחרו באולם יותר מושקע המחיר יוכל להגיע גם ל- 300 ויותר. יום חמישי הוא היום הכי יקר לעשות בו אירוע ובדרך כלל תוסיפו עליו כ- 10% במחיר. בנוסף למחיר המנה, האולם יקח מכם סכום לא מבוטל על הגברה ותאורה (מה שפעם היה כלול במחיר המנה). בדרך כלל סכום זה נע סביב ה- 5,000 שקל. 
לגבי עיצוב, אם האולם לא מספק לכם עיצוב שמוצא חן בעיניכם או בכלל, או שאתם רוצים להשקיע בעיצוב ייחודי לאולם, תצטרכו להוסיף לבסיס התקציב שלכם בין 1,000 ל- 6,000 שקל, תלוי בגודל האירוע וברמת העיצוב. הוצאה נוספת לקחת בחשבון היא טיפים למנהלי האירוע והמלצרים. בדרך כלל שמים באיזור ה- 1,500 שקל,  אך זה לגמרי תלוי בכם
צלמים
בחירת צלם לאירוע הוא חלק חשוב וקריטי מאוד, איך תרצו שהערב המיוחד יהיה מתועד, ברמה גבוהה ואיכותית או ברמה זולה וחובבנית. מחירי צלם וידאו וצלם סטילס נעים בין 3,000 שקל ויכולים להגיע ל- 10,000 שקל לשניהם, כולל אלבום (בוק) בר-מצווה.
מוזיקה
ועכשיו לחלק האומנותי. מי יקפיץ את החתן ואת החברים שלו? אם אתם מעוניינים בדי ג'יי (תקילטן), מחירו בדרך כלל יעלה בין 3,000 ל- 9,000 שקל. אם אתם בקטע של להקה או נגנים, זה כנראה יעלה לכם בין 3,000 ללהקה בסיסית ועד ל- 10,000 שקל להופעה של להקה מצליחה. אם אתם רוצים להשקיע בזמר שיעשה לכם את האירוע, הוא יגבה מכם באיזור ה- 9,000 אם הוא מקומי, ואם הוא מפורסם הוא יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, וגם בזה לא בטוח שהוא ימלא לכם את כל הערב לבד ותצטרכו להביא די ג'יי בנוסף.
חליפה
בדור עם מודעות אופנתית גבוהה, חתן הבר-מצווה של היום צריך לבוש הולם כדי להיות גולת הכותרת של האירוע. סט הכולל חליפה, נעליים, חגורה, חולצה ועניבה/פפיון יעלה בין 900 שקלים ויכול להגיע עד 5,000 שקל ויותר, תלוי באיכות הפירמה.
אטרקציות ועלויות נוספות
מגנטים - לפני קצת יותר מעשור נכנסה אטרקציית המגנטים לאירועים בישראל והיא עדיין מלווה אותנו עד היום בכל מקרר שיש בבית, וכן היא עדיין אחת האטרקציות האהובות על האורחים ושווה להשקיע בשבילה. בדרך כלל צלם המגנטים מגיע בנפרד מצוות צלמי האירוע, ובניגוד לשאר הצלמים, הוא צריך ליצור אינטרקציה עם כמעט כל האורחים. מחיר צלם מגנטים נע בין 800 שקל עם הגבלת כמות מגנטים ועד ל- 1,500 שקל לצלם איכותי יותר ובלי הגבלת כמות.
לימוזינה - אטרקציה נחמדה נוספת היא כניסת חתן הבר-מצווה בלימוזינה. בתוכה הוא יוכל להגיע עם ההורים או החברים הטובים. מחיר לימוזינה לאירוע יעלה כ- 1,000 שקל, תלוי כמה שנים היא על הכביש וכמה מרחק אתם נוסעים איתה.
עמדת טיקטוק – לפי השם בטח זיהיתם שהאטרקציה הזו נכנסה בשנה האחרונה. באירוע כמו בר-מצווה שהאורחים העיקריים של החתן הם בגיל הטיקטוק, תוכלו לעזור להם להעלות קצת את העוקבים עם עמדה מגניבה שנותנת להם הרגשה של מיני אולפן צילום לסרטון ויראלי. הפעלת עמדה כזו עולה כ- 1,000 שקל.
עמדת מתוקים - השכרת בר מתוקים עם מפל שוקולד ועוד דברים שילדים אוהבים, עולה באיזור ה- 2,000 שקל
אטרקציות ריקודים - רקדנים, בובות מתופפים, ברסלבים ועוד אטרקציות שיעשו שמח באירוע, נעות במחירן בין 500 שקל ל- 1,500 שקל
קליפ בר-מצווה - מזכרת נחמדה לחתן שתישאר לכל החיים, עלות צילום ועריכה של קליפ בסיסי תעלה כ- 500 שקל ואחד מושקע יכול לעלות כ- 2,000 שקל.
הסעה – אם יש לכם קבוצת חברים או משפחה שמגיעים מיישוב מרוחק או קבוצת חברים של החתן, תוכלו להקל עליהם את ההגעה והחזרה ולארגן להם הסעה, שיוכלו להגיע ולחזור בראש שקט. הכינו כמובן רשימת נוסעים כדי שלא תשלמו כסף על מקומות ריקים. מחירי ההסעה ינוע בהתאם למרחק מהמוצא לאירוע. הסעה תעלה באיזור ה- 1,500 - 2,000 שקל, תלוי במרחק כמובן.
סיכום
אז לסיכום, עקב כל החישובים המשתנים בין עונות השנה, כמות המוזמנים, רמת ההשקעה וכמות האילוצים והאטקרציות, קשה לקבוע כמה באמת עולה לעשות בר-מצווה. מה שאפשר להגיד בבירור הוא שאפשר לקיים בר-מצווה מכובדת ויפה בלי בזבוזים מיותרים ב- 10,000 שקל או פחות באולם מושכר או בית כנסת (במיוחד אם יש לכם כמה ילדים, זכרו שכל אחד מהם יגיע לגיל 12 או 13), ואפשר גם לבחור להשקיע כמה שאפשר באירוע מרהיב שיכול להגיע ל- 30,000 שקל ויותר - אם האירוע הוא ביום ובעונה יקרה, יש לכם הרבה מוזמנים ואתם מפציצים באטרקציות. לכן לסיכום נראה שמחיר בר-מצווה ממוצעת נע סביב ה- 18,000 שקל. 
אירוע עלייה לתורה
כינוס בשטח בית הכנסת - יעלה כ- 1,000 שקל, עם השכרת האולם שבו (אם יש), שמכיל בדרך כלל 50 – 100 איש.
קייטרינג – אוכל חלבי לבוקר, סביב ה- 5,000 שקל, לא כולל כיבוד נוסף, שתיה וכלים חד"פ, שלא מזמן עלה מחירם, שיעלו עוד כ- 1,500 שקל.
תפילין וטלית - כ- 2,000 שקל.
לימוד הקריאה בתורה - כ- 1,200 שקל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תפילין
    עדי 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהדבר העיקרי לא נכתב פה, העיקר בבר מצווה, זה ענין התפילין שהנער מתחיל להניח... גם תפילין זו הוצאה (משמחת כמובן...)
    סגור
  • 2.
    אפשר להביא ספר תורה למסעדה או למקום האירוע
    דודי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולעשות את האירוע יחד עם עליה לתורה והנחת תפילין חפשו בפייסבוק: דודי סגיאל- הכנה לבר מצווה והנחיית טקסים
    סגור
  • 1.
    כמה עולה בר מצווה בכותל
    דוד 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הייתי ממליץ לעשות בר מצווה בכותל, גם אני ואישתי חשבנו מספר פעמים איפה ואיך לחגוג בר מצווה לבני היק, בסוף קיבלנו החלטה על חגיגת בר מצווה בכותל, באמת לא עזבנו את המפיקים שמארגנים אירועים בכותל, וסופי הגענו לחגי מכינור דוד, אשר עשה לנו אירוע במחיר זול מאוד ולכל אחד שמחפש בר מצווה אני ממליץ לחגוג בכותל. שולח קישור של חגי מקווה שעזרתי לאחרים. https://www.jerusalemklezmer.com/
    סגור