כסף וצרכנות

קרלסן מתפוצץ על הלוח: כמה שווה אליפות העולם בשחמט?

לאחר שמונה משחקים בלבד, מוביל אלוף העולם המכהן עם שני ניצחונות יקרים, ובדרך הכמעט בטוחה בדרך לשמור על תוארו אותו הוא מחזיק משנת 2013. כמה ירוויח אם יזכה בפרס?
מערכת ice |  5
מגנוס קרלסן שחמט (צילום אינסטגרם)
מגנוס קרלסן, אלוף העולם המכהן, מסתער על הכתר של קרב המלכים, כאשר לאחר שמונה משחקים בלבד הוא כבר מוביל בתוצאה 2-0 אל מול יריבו רב האומן הרוסי יאן נפומניאשצ'י, באליפות העולם בשחמט המתקיימת בדובאי.
תוצאה זו מפתיעה לאור תוצאות התיקו המרובות באליפות העולם בשחמט. נזכיר, בדו-קרב הקודם בשנת 2018 כל 12 המשחקים הראשונים הסתיימו בתוצאות תיקו והיריבים עברו להתחרות בקצב מהיר, ובשנת 2016 השיגו קרלסן וקריאקין רק ניצחון אחד כל אחד במהלך 12 המשחקים.

יאן נפומניאשצ'י הגיע לקרב על הכתר, לאחר שניצח בתחרות המועמדים שהסתיימה באפריל 2021 עם 8.5 נקודות, כאשר עקף גם את המתמודד הקודם על אליפות העולם מול קרלסן - פביאנו קרואנה שהפסיד בקרב על הכתר בשנת 2018. קרלסן הינו אלוף העולם מאז שנת 2013, ומדורג ראשון בעולם משנת 2011.
בארגון השחמט העולמי למדו את הלקח מהתחרות הקודמת, בה כל המשחקים הראשיים בקצב רגיל הסתיימו בתיקו, והחליטו שבתחרות הפעם ייערכו 14 משחקים (במקום 12). במידה ותהיה תוצאת שוויון בתום ה-14 משחקים בקצב רגיל, ייערכו 4 משחקים בקצב מהיר (לכל מועמד יינתנו 25 דקות ותוספת של 10 שניות לכל מהלך). אם גם בקצב המהיר תהיה תוצאת שוויון, יעברו המתמודדים לצמד משחקי בזק (5 דקות לכל שחקן ועוד 3 שניות לכל מהלך). אם גם בצמד משחקים זה יהיה שוויון - ישחקו קרלסן ונפומניאשצ'י עוד צמד משחקי בזק.
אם גם לאחר 5 צמדים של משחקי בזק - עדיין תהיה תוצאת שוויון, יתקיים משחק ארמגדון אחד שיכריע את גודל הדו-קרב כולו. הלבן יקבל תוספת בזמן ויהיה עליו לנצח, והשחור שיהיה עם פחות זמן אבל אם המשחק יסתיים בתיקו הוא יוכרע כמנצח בדו-קרב.
 
הדו-קרב: לאחר שכצפוי נפתחו המשחקים הראשונים בתוצאות תיקו, קרלסן התעלה במשחק השישי וניצח בלבן, כאשר המשחק גם רשם הישג היסטורי: המשחק הארוך ביותר בתולדות אליפות העולם בשחמט, ונגמר לאחר 136 מסעים. השיא הקודם היה המשחק בין קרפוב לקורצ'נוי בשנת 1978 שנגמר לאחר 124 מסעים בתוצאת תיקו.
המשחק השביעי הסתיים בתיקו נוח לשני הצדדים, לאחר המשחק המתיש שקדם לו, ובמשחק השמיני שהתקיים ביום ראשון השבוע, שוב ניצח רב-האומן הנורווגי, ניצחון שני בשלושה משחקים, והוא בדרך הבטוחה לשמור על תוארו.
 
כמה כסף יקבל הזוכה? קרן הפרס עומדת על 2 מיליון אירו, כאשר הזוכה יקבל 60% מהקרן ו-40% למפסיד. זהות המנצח כנראה כמעט הוכרעה, אם כי תמיד ייתכנו הפתעות, וקרלסן יגרוף לכיסו 1.2 מיליון אירו, או 4.248 שקל. הונו של קרלסן, אגב, מוערך בכ-8 מיליון דולר.
 כזכור, אם היריבים לא יצליחו להכריע את גורל הקרב במהלך ה-14 משחקים בקצב רגיל ויעברו למשחקי קצב מהיר,אז הזוכה יקבל 55% מקרן הפרס, והמפסיד 45%.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    You are your best moves (ל"ת)
    דובי 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין סיכוי למתחרה שלו, נפומנישי
    מיכאל 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שלא יודע, נפומנישי זה ברוסית: אחד שלא זוכר. אז חשבתי, רק לשחקן בשם פומנישי יש סיכוי (שזה ברוסית: אחד שזוכר).
    סגור
  • 2.
    סכום ממש עלוב
    יאיר 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כל כך הרבה חובבי שחמט בעולם. איך יכול להיות שזה הסכום שמקבלים 2 המובילים בעולם? לצורך העניין היו יכולים לדרוש כמה עשרות מיליוני דולרים עבור זכויות השידור של אליפות העולם וכבר הפרס יכול היה להיות גבוה יותר. יוטיוברים מצליחים בתחום השחמט מקבלים יותר כסף כל שנה רק מהצפיות ביוטיוב..
    סגור
  • 1.
    תודה על הכתבה
    אזרח ישראל 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הייתי שמח לראות את רישום המהלכים של הניצחונות .
    סגור
  • יש בויקיפדיה
    Nmnm 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו בעברית
    סגור