כסף וצרכנות

ביקורת על שיין: האם תנאי העבודה בחברה לא חוקיים?

בזמן שכאן בישראל שיין הפכה לאחד מהאתרים הפופולאריים לרכישת פרטי אופנה, דו"ח של ארגון זכויות עובדים שוויצרי חושף תנאי העסקה בעייתיים מאוד בענקית האופנה
מערכת ice |  1
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
חודש קניות האונליין בעיצומו, כשאחד האתרים הפופולאריים בישראל לרכישת פריטי אופנה מחו"ל הוא אתר שיין או שי-אין הסיני שמספק גם מחירים טובים וגם זמני משלוח קצרים מאוד. האתר מתבסס על מספר ספקי אופנה, ולפי דו"ח של ארגון זכויות האדם השוויצרי "Public Eye", קיימת תופעה של העסקה בלתי חוקית תחת תנאי לחץ קשים.
לפי דו"ח הארגון העובדים נתונים תחת לחץ עצום לבצע את עבודתם באופן מהיר. חוקרי הארגון ביקרו ב-7 מפעלים המספקים לשיין סחורה וכן בחברת האם של אתר האופנה בעיר גואנגז'ו. בעקבות ראיונות שערכו עם עשרה עובדים ממפעלים שונים, למדו החוקרים כי תנאי העבודה שלהם כוללים יום חופש אחד בלבד בחודש, ובכל יום עובדים שלוש משמרות.
עוד צויין כי רוב העובדים במפעלים הם מהגרים והסיבה שהם עובדים מספר שעות גדול כזה הוא אופן ההשתכרות שלהם שנמדדת לפי מספר פרטים והזמנות בהם הם מטפלים, ולא לפי שעה עבודה. יחד עם זאת שעות עבודה בהיקף כזה אינן נדירות בסין אך מהוות הפרת חוק העבודה המקומי שקובע העסקה בתנאים של שמונה שעות עבודה ביום ועד 40 שעות שבועיות.

בתגובה לדו"ח מסרה חברת שיין, "כששמענו על פרסום הדוח, ביקשנו עותק שלו, וכשנקבל אותו נפתח בבחינת של הנושא. אנחנו מקיימים כללי התנהלות נוקשים, שכוללים מדיניות בטיחות ובריאות אדוקה, שעומדת בחוקים המקומיים. אם נגלה שלא עמדנו בתנאים האלה ננקוט בפעולה מיידית".
חקירת פבליק איי במפעלי שיין התחילה שעברה, בניסיון להבין איך עובד המבנה של ענקית האופנה, שהרווח שלה מגיעה ל-7 מיליארד פאונד בשנה שעברה, לפי הערכות שכן החברה לא חושפת נתונים פיננסיים. הבדיקה של פבליק איי היא חלק מהביקורת על תנאים קשים במסגרת שרשראות האספקה של רשתות האופנה המהירות, כמו שיין. הטענות כלפי החברה הן שהמחיר נמוך מדי, וצריך להיות הסבר ליכולת של רשת לספק בצורה מיטבית כל כך מוצרים זולים ברמה כזאת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעדיף לעבוד בשיין ולא במעון של ביבי ושרה
    ברוך פינטו 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ואתם?
    סגור