כסף וצרכנות

זה סכום העתק שהרוויחה עליבאבא ביום הרווקים

חגיגת יום הרווקים הסיני מגיעה היום  לשיאה, ועומדת לשבור שיאי מכירות, זאת למרות למרות שעליבאבא מנסה לפתח דימוי חברתי יותר, בעידוד ממשלת סין
מערכת ice |  1
ג'ק מא, מייסד עליבאבא (צילום ויקיפדיה, אתר עליבאבא)
יום הרווקים הסיני - פסטיבל הקניות הגדול בעולם - התחיל בעוצמה, עם אינדיקציות לכך שהמכירות עשויות לעקוף את השיא של השנה שעברה, גם כשהפעם הקמעונאים מנסים לשמור על פרופיל נמוך בשל הפיצוץ הטכנולוגי שעובר על בייג'ינג.
בחגיגת הקניות של השנה שעברה, ענקית המסחר עליבאבא גרפה מכירות של כ- 75 מיליארד דולר. עליבאבא ייסדה את חגיגת הקניות של יום הרווקים ב-2009, ליום אחד, אך מאז האריכה את משך הפסטיבל, שהחל השנה ב-1 בנובמבר. האירוע מגיע כעת לשיאו במכירת פיצוץ ביום הרווקים ב-11 בנובמבר.
השנה, 382 מותגים כבר מכרו כל אחד מעל 100 מיליון יואן סיני (15.6 מיליון דולר) מה-1 בנובמבר עד היום, כך כתבה עליבאבא בפוסט. בין המותגים הללו ניתן למצוא את אפל, לוריאל ו-Huawei.
אפל מכרה מכשירי אייפון בשווי של 300 מיליון יואן (47 מיליון דולר) בשנייה הראשונה של המכירות ב-1 בנובמבר, כך מסרה עליבאבא בפוסט שלה.
ויום אחד לפני סיום אירוע השנה, ארבעים מותגים כבר הצליחו להשיג גידול של לפחות פי 10 במכירות מיום הרווקים בשנה שעברה, הוסיפה עליבאבא.
אירוע המכירות מסתיים היום, כך שעדיין אין נתונים מצטברים. אבל פלטפורמת הקניות Taobao של עליבאבא - הגרסה הסינית לאמזון - הוצפה בהזמנות בשעות המוקדמות של יום חמישי. האתר הפך לאיטי, עם הודעה המציינת שהוא מוצף.
חלק מהאנליסטים צופים שעליבאבא תדווח שוב השנה על מכירות שיא על רקע הוצאות אשראי גבוהות באינטרנט עקב התעוררות מחודשת של הקורונה בסין.

עלי אקספרס (צילום מסך)
הם צופים כי סך המכירות של עליבאבא ב-11 הימים של פסטיבל הקניות השנה יעלה בכ-15% לעומת שנה שעברה, כלומר ל-578 מיליארד יואן סיני (90 מיליארד דולר).
המתחרה JD.com מדווחת על מכירות של 311.4 מיליארד יואן סיני (48.6 מיליארד דולר) מה-1 לנובמבר. ב-11 בנובמבר, אמרה ענקית המסחר האלקטרוני למגזין Insider. זה עולה על 271.5 מיליארד יואן סיני (42.4 מיליון דולר) שעשתה JD.com במכירות מה-1 בנובמבר עד ה-11 בנובמבר בשנה שעברה.
חברת הייעוץ "ביין" מצאה גם בסקר שנערך בקרב 3,000 צרכנים סינים שעד 52% מתכננים להגדיל את הוצאותיהם ביום הרווקים השנה.
למרות ההוצאה הנלהבת בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, הסוחרים משחקים אותה השנה רגועים, בשל התקיפה על בייג'ינג בכל מיני נושאים, מטכנולוגיה ועד עושר, כשהנשיא שי ג'ינפינג מעוניין להציג חברה שוויונית יותר עם "שגשוג משותף".
עליבאבא ביטלה השנה מונים נוצצים שמשפריצים נתוני מכירות בזמן אמת. בין היתר הם מדגישים את ההתעניינות שלהם בנושאי סביבה וקיימות, ומקדמים מכשירים חסכוניים באנרגיה ותוכנית של מיחזור חבילות, כך לפי החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני רק תגובה
    יוספוס 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענין את התחת שלי כמה עליזבה הרויחה מהרווקים. אני אלמן.
    סגור