כסף וצרכנות

איך לעשות דרופשיפינג והאם זה שווה?

גם אתם שמעתם על אנשים שעושים כסף טוב ממכירות באינטרנט בלי שהם יוצאים מהבית? כאן נסביר לכם מהו דרופשיפינג, איך עושים אותו ואם הוא באמת שווה?
מערכת ice |  1
אתרי מכירות (צילום unsplash)
פעם, בשביל להקים חנות היה אדם צריך לצאת לשטח ולבחור מיקום, לשכור בו שטח, לתאם עם ספקים ולהביא לקוחות. כיום במאה ה- 21 מספיק להיכנס לאינטרנט, ושם אפילו לא צריך להקים אתר משלך, רק להיכנס לפלטפורמת מכירות באינטרנט ולהתחיל למכור שם.
אז מה זה בעצם דרופשיפינג? 
דרופשיפינג הוא תיווך של מוצרים בין היצרן ללקוח, דרך האינטרנט.

תפקידכם בדרופשיפינג הוא לדאוג שהמוצר יגיע מהיצרן ללקוח. ההבדל בין חנות רגילה לדרופשיפינג הוא שהמוצר לא עובר בידיים של המוכר, אלא מגיע היישר מהיצרן ללקוח.
מודל הדרופשיפינג הוא חוקי בכל העולם ואין לכם מה לחשוש כשאתם נכנסים לתחום, מה שכן חשוב לשים לב זה לאחריות שלכם על התהליך שילך כמו שצריך ללא תקלות.
איך מתחילים?
ראשית, עליכם לבחור פלטפורמה בה תרצו למכור. ארבעת הפלטפורמות המובילות הן איביי (Ebay), אמזון (Amazon), שופיפיי (Shopify) ו-ווקומרס (Woocommerce) שהיא בתוך פלטפורמת וורדפרס (Wordpress). 
באיביי ואמזון החנות שלכם תהיה בעצם מובלעת באתר, ולכן התחרות תהיה יותר קשה. בנוסף, בשני האתרים הללו יותר קשה למתג את החנות שלכם ולא יינתן לכם ליצור קשר עם הלקוחות שלכם על מנת לשמר אותם ולמכור להם שוב.
לעומתן, בשופיפיי ו-ווקומרס הקמת החנות היא דרך דומיין שלכם והיא עומדת כאתר בפני עצמה. ולכן שם תוכלו למתג את עצמכם יותר בקלות ולהביא לחנות שלכם לקוחות דרך פרסום ברשתות החברתיות.
לאחר שבחרתם פלטפורמה עליכם להירשם בה, להגיע לאפשרות "Sell" (למכור) ואז לבחור מה אתם רוצים למכור (בשופיפיי ו-ווקומרס עליכם גם לבחור שם לדומיין).
בבחירה שלכם מה אתם מוכרים עדיף להיות ממוקדים על מוצר או תחום אחד שאתם מבינים בו יותר, ופחות להתפזר. מבחינת תצוגה כמובן עדיף חנות שמתמחה בתחום מסויים ולא סתם אוסף של מוצרים. עם זאת, זכרו שעיקר העבודה שלכם היא לעקוב אחרי רצון הלקוחות ולא אחרי רצונכם.
עניין חשוב הוא הספק שאתם מוכרים את המוצרים שלו. הספקים הנפוצים ביותר בעיקר למתחילים הם אמזון ועלי אקספרס, אך תוכלו למצוא עוד כמה ספקים שונים באינטרנט.
איך זה עובד? 
לקוח בחנות שלכם בחר מוצר, בדף המוצר הוא השאיר את הפרטים שלו כולל כתובת למשלוח. עם הפרטים שהוא השאיר אצלכם אתם הולכים לספק שלכם באלי אקספרס או היכן שבחרתם, שממנו העלתם את המוצר על ידי ליסטר/מוניטור.
לאחר מכן אתם מזמינים את המוצר, משלמים עליו (מחיר נמוך יותר ממה שאתם מוכרים) ושולחים אותו לכתובת של הלקוח שלכם.
יתרונות וחסרונות בדרופשיפינג
יתרונות
- חיסכון בייצור המוצר, וגם אחזקה, אחסנה ושליחה שלו
- אין הפסד כספי אם מוצר לא נמכר
- אין השקעה כספית משום שהמוכר משלם רק כשיש קונה
- יכולת מכירה של כמות בלתי מוגבלת של מוצרים 
חסרונות
- במקרה שהמוצר מגיע באיחור או מגיע תקול האחריות על המוכר, והוא יצטרך לשלם
- האתרים מטילים עמלות מכירה שיכולות להגיע עד ל- 15%
- הסחורה לא עוברת דרך המוכר ולכן אין לו בקרה על איכות המוצר
- המוכר לא שולט במלאי, ולכן אם הוא לא מעדכן מראש על חוסר הוא יכול בטעות למכור מוצר שלא במלאי, וטעויות כאלה משפיעות על דירוג החנות.
לסיכום, יש יתרונות וחסרונות לשיטת הדרופשיפינג, לפני שאתם מקבלים החלטה לפתוח חנות בחנו אם יש לכם יכולות מיתוג עצמי ושיווק דרך האינטרנט, האם זה מתאים לכם לקחת אחריות על מוצרים שאין לכם שליטה בהם והאם אתם יודעים לנצל את כלי המכירה על מנת להרוויח באמת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שאלה
    קטיה 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל ברגע שהלקוח מקבל את החבילה הוא הרי מבין שזה מאליאקספרס , יש עליה מדבקה , וגם השקית עצמה
    סגור