כסף וצרכנות

על מקבלי ההחלטות לעשות ככל הניתן שלא להגיע לסגרים

אני פונה מכאן למקבלי ההחלטות, להמשיך במדיניות של "החיים לצד הקורונה" ולהמשיך לקדם את המאמצים לחיסון האוכלוסייה ולהימנע ככל הניתן מהגעה למצב של סגר, פעולה הפוגעת בכל האזרחים, הילדים, הסוחרים ובכולנו
דן פילץ |  1
דן פילץ (צילום גיא חמוי)
מרכזי הקניות בכלל ודיזנגוף סנטר בפרט מתמודדים עם השלכותיו של נגיף הקורונה מזה שנה וחצי, במהלכם ידענו עליות ומורדות, סגרים והגבלות ותקופות מאד מאתגרות לתחום המסחר.
תחום הקמעונות מעסיק כ-400,000 איש בישראל, שמפרנסים מאות אלפי משפחות ומהווה אחד הענפים החשובים והמרכזיים בארץ, ומעניק שירותים לכלל אזרחי המדינה. רבים מבין המועסקים בתחום זה נמנים על בעלי המשכורות הממוצעות הנמוכות במשק ולכן פגיעה או הגבלה של תחום זה משמעותה לא רק פגיעה במשק הכללי, אלא פגיעה קשה ביותר בפרנסתן של משפחות רבות.
ממשלת ישראל מתמודדת עם מגיפה שההתמודדות עמה מסובכת וצופנת בחובה משתנים רבים שאינם מוכרים ושלעיתים לא ניתן לצפות אותם מראש. זו הסיבה בבואה לבחון הגבלות חדשות עליה ללמוד ולהפיק לקחים מהפעולות הקודמות שנעשו, וזאת על מנת להקטין ככל הניתן את הפגיעה באחד הענפים החשובים במשק.
הסגרים אותם חווינו, יחד עם מאות אלפי העובדים שיצאו לחל"ת, הראו לנו כי דרך זו אינה הדרך הנכונה לניהול המגיפה ותוצאותיה הכלכליות, לכן על מקבלי ההחלטות לפעול ולעשות ככל הניתן על מנת לא להגיע לסגרים נוספים. הביטחון התעסוקתי של העובדים השכירים הופר ועסקים רבים ברחבי המדינה מענפים שונים קרסו, למרות הבטחות לסיוע שנשמעו מכיוונים שונים, אך בוששו להגיע.
בחינת נושא ההדבקות במקומות השונים הוכיחה מעל לכל ספק כי מרכזי הקניות והקניונים הינם מקומות בטוחים שאחוז ההדבקה בהם מועט מאד, בשל הגודל הרב מחד והתנועתיות המתקיימת בהם מאידך. לכן יש לאפשר את המשך פעילות המסחר, תוך שימת דגשים על נושא התקהלות ומסיכות. אנו בדיזנגוף סנטר מקפידים הקפדה יתרה על הנחיות אלו על ידי פקחים ייעודיים, כריזה לקהל ושיתוף פעולה עם פקחים עירוניים והמשטרה, על מנת לפעול לאכיפת נושא המסכות. גם את הפעילויות הרבות שאנו מקיימים בשטחנו הקיץ החלטנו לפזר בעשרות מוקדים שונים ובקומות נפרדות, על מנת לרווח ככל שניתן ולמנוע צפיפות.
שבוע שעבר פורסמו תקנות התו הסגול החדש לקניונים, תקנות שנכנסו לתקפן לאחר שנועצו עם נציגי ענפי המסחר והריטייל בטרם פרסומן, ונראה כי הלקח הופנם והמגבלות החדשות נועדו לאפשר חיי מסחר תקינים, יחד עם שמירה על בריאות הציבור.
המגבלות אשר קובעות הגבלות על כמויות בחנויות גדולות, ואי מגבלה על חנויות קטנות תאפשר לעסקים הקטנים וגם לגדולים להמשיך במסחר כמעט ללא הפרעה ומתן אפשרות לתת שירות לכלל האוכלוסייה, תוך שמירה הן על העובדים והן על הלקוחות.
אני פונה מכאן למקבלי ההחלטות, להמשיך במדיניות של "החיים לצד הקורונה" ולהמשיך לקדם את המאמצים לחיסון האוכלוסייה ולהימנע ככל הניתן מהגעה למצב של סגר, פעולה הפוגעת בכל האזרחים, הילדים, הסוחרים ובכולנו.
הכותב: דן פילץ, מנכ"ל ובעלים דיזנגוף סנטר
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק, לא צריך סגרים - כל הכבוד על הפעילות (ל"ת)
    בן 08/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור