כסף וצרכנות

לאחר שמסי עזב, כך ברצלונה תמחק את חוב הענק

כשהיא סוחבת חובות בגובה 1.35 מיליארד יורו, בארסה יכולה להימלט מחורבן כלכלי תוך 18 חודשים לטענת הנשיא ז'ואן לאפורטה, כאשר שורה של מפרסמים ועסקאות שת"פ אפשריות עומדות על הפרק
כפיר אדר |  1
אוהדי ברצלונה (צילום לינקדאין ברצלונה)
ברצלונה יכולה להפוך את המצב הכלכלי המחריד שלה בתוך שנה וחצי, אמר בשישי הנשיא ז'ואן לאפורטה במסיבת עיתונאים של המועדון לאחר החתימה הרשמית של כוכב הקבוצה ב-17 השנים האחרונות ליונל מסי שעבר לפאריס סן ז'רמן הצרפתית, לאחר שטען כי המועדון סיים בשנה שעברה בהפסד של 451 מיליון יורו.
"אני מעריך שבעוד כמה שנים המועדון יהיה בריא", אמר לאפורטה לעיתונאים והוסיף כי לקבוצה יש הרבה עסקאות חסות אפשריות שעומדות בפניה. כשהכלכלה שלהם במצב קשה אחרי שנים של אינפלציה בשכר והעברות יקרות, המועדון לא יכול היה להרשות לעצמו לחדש את חוזהו עם חלוץ הכוכב ליונל מסי, מה שהוביל לעזיבתו הבלתי נתפסת.
ובכל זאת, לאפורטה אמר שהוא אופטימי לקראת העתיד, והדגיש כי למועדון פתוחות אפשרויות רבות, ביניהן כ-17 משקיעים המתעניינים באולפני בארסה, המקבצים את עסקי האודיו הוויזואליים של המועדון ומשמשים מוקד לאירועים. "יש לנו הרבה הצעות וזה כמובן מעודד, המורל שלנו גבוה מאוד", אמר.
ההנהלה הקודמת של בארסה התקשרה עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס כדי לחפש משקיעים פוטנציאליים לזרוע המסחרית של המועדון, אך אף אחת מההצעות לא הייתה מספקת, אמרה לאפורטה. חובות המועדון מסתכמים בסך 1.35 מיליארד יורו, 673 מיליון מתוכם חייבים לבנקים, אמרה לאפורטה.
בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי גולדמן סאקס הסכים להלוות מיליארד יורו להשקעה המתוכננת של חברת CVC של מיליארד יורו בליגת הכדורגל הבכירה בספרד, LaLiga, עסקה שברצלונה ביטלה. יחד עם היריבות ריאל מדריד ואתלטיק בילבאו, בארסה הצביעה נגד ההצעה באסיפה הכללית ביום חמישי שעבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היו חייבים למכור את מסי שנה שעברה.
    אבי 08/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו ללא מסי ועם חוב ענק!!!!
    סגור