כסף וצרכנות
אירופה נלחמת בזיהום אוויר: האם מחירי הדלק בדרך לעלות?
היציאה ממשבר הקורונה, יחד עם החלטות של ממשל ביידן וה-G20, מצביעים על כך שייתכן שמחירי הדלק, שנמצאים בעלייה רצופה זה יותר משנה, לא יפסיקו לעלות בעתיד הקרוב
הדקו חגורות: מחירי הדלק, שרק לפני שנה היו בשפל של עשורים, עומדים כנראה להשתנות בעתיד הקרוב בכיוון אחד בלבד – מעלה.
פורום 20 הכלכלות הגדולות בעולם, G20, שהתכנס בסוף השבוע בוונציה, פרסם הודעה התומכת לראשונה בהטלת 'מסי פחמן' על מדינות, חברות וסחורות שקשורות בכמות גדולה של פליטות מזהמות – מה שאומר שייצור, הובלה ומכירה של מוצרים כאלה יתייקרו במדינות הגדולות, ועשויים להתייקר גם במדינות אחרות, בשל העובדה שרוב הכלכלות החברות בארגון יכולות להתנות חוזים עם מדינות זרות בהפחתת צריכת הפחמן או בתשלום 'מס פחמן'.
שר האוצר הצרפתי, ברונו לה-מר, אמר בעקבות ההודעה כי "זו הפעם הראשונה בהודעה של ה-G20 שאפשר להציג את צמד המלים 'מחירי פחמן' כפתרון למאבק בשינוי האקלים. דחפנו חזק מאוד כדי להכניס את שתי המלים הללו להודעה של G20".
בינתיים, לפי דיווחים בארה"ב בסוף השבוע, למרות עלייה בייצור הנפט במדינה בשבועות האחרונים, הביקוש הגובר לנפט לאור היציאה ממשבר הקורונה בשילוב עם הקיץ, המביא לעלייה בצריכת החשמל ואיתה הנפט להפקתו, מביא עלייה רציפה במחירי חוזי הנפט בכל שבוע.
הדברים הללו מצטרפים למו"מ שמתנהל במשרדי ארגון המדינות יצואניות הנפט (OPEC) בווינה בימים האחרונים, לתיאום הגבלות הייצור ומחירי הנפט בין המדינות החברות ומחירי החביות. הממשל האמריקאי, בראשות הנשיא ג'ו ביידן, דוחף להסכם "שיאפשר הגברה מכוונת של הייצור" – למרות שבתוך ארה"ב, שאינה חברה בארגון, חתם הנשיא עם כניסתו לתפקיד בינואר על שורה של צווים שיורידו את ייצור הנפט – מה שמגביר את הצורך של המדינה לייבא נפט וממילא מעלה את הביקוש והמחירים.
כזכור, בישראל עלה מחיר הבנזין למכוניות בתחילת החודש בכמעט 3%, שהצטרפו לרצף עליות הנמשכות מאז נובמבר 2020. בסך הכל עלה המחיר מאז יולי 2020 בכ-16%, ולעומת מאי 2020, שהיה המחיר בו ירדו מחירי הדלק לשפל של לפחות עשור וחצי, מדובר בעלייה של כמעט 32%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה