כסף וצרכנות

משרד התקשורת מטיל קנס ענק על חברות הסלולר, מי חטפה הכי הרבה?

משרד התקשורת הטיל עיצומים על שש חברות סלולר עיצומים בסך כולל של למעלה מ-900 אלף שקל. מנכ"לית משרד התקשורת: "בימים אלה הסכנות ברשת גואות"
אביחי דלאל | 
לירן אבישר בן חורין (צילום רפי קוץ עריכה אייס)
משרד התקשורת הטיל הבוקר (ראשון) עיצומים על חברות הסלולר בסוג של עונש חינוכי. המשרד מחייב את חברות התקשורת ליידע את המנויים על הסכנות המצויות באינטרנט, וכן מחייב אותן להציע למנויים שירות סינון אתרים ותכנים פוגעניים בחינם. מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת ביצע פיקוח על יישום הוראות אלה, במהלכו התגלו הפרות שבגינן הוחלט להטיל על החברות עיצומים כספיים בסך 903,540 שקל. 
כזכור, בחודש ספטמבר האחרון, הודיע המשרד לחברות על כוונתו להטיל עליהן עיצום כספי בשל הפרת הוראות אלו ברישיונן. לאחר ההודעה, ביצע מינהל הפיקוח והאכיפה בדיקה נוספת על עמידת החברות בהוראות אלו, ממנה עלה כי רק שתיים מהחברות, חברת טלזר 019 וחברת פלאפון, הפיקו את הלקחים הנדרשים, והחלו להציע ללקוחות את שירות סינון האתרים והתכנים הפוגעניים כנדרש. בהתאם לשיפור שנמצא, הוחלט שלא להטיל עיצום כספי על טלזר 019, ולהפחית משמעותית את גובה העיצום שיוטל על פלאפון.  ממשרד התקשורת נמסר כי: "המשרד ימשיך במאמץ להגברת המודעות בקרב הציבור לסכנות ברשת ולאפשרויות להתמודדות עמן, וימשיך לעמוד על כך שחברות התקשורת יקיימו את הוראות רישיונן, יציעו ללקוחותיהן שירות חינמי לסינון תכנים פוגעניים ויידעו אותם על הסכנות ברשת כנדרש".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הוסיפה: "בימים אלה בהם הסכנות ברשת גואות, בפרט בקרב ילדים, אנו מצפים מהחברות לעמוד במחויבויות שלהם ולהציע לכל מנוי את שירות סינון התכנים להגנה על ילדיהם ברשת ללא עלות. לא נאפשר לחברות התקשורת להפר את הוראה זו, ולפגוע בזכותם של המנויים לקבל את השירות החשוב הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה