כסף וצרכנות

"פגיעה בריאותית של ממש בציבור": המועצה לצרכנות קוראת להסדרת שוק המדרסים הפרוץ

לאחר שהגיעו עשרות תלונות של צרכנים על מדרסים והקושי לבטל את העסקה או להחליף את המדרס במקרה של אי התאמה, עו"ד הדס יעקובסון ארידור מסבירה: "נדרשת הסדרה הולמת שתכלול איסור על שיווק מדרסים ללא הפניית רופא מומחה"
כפיר אדר | 
נעלי נייקי (צילום pixabay)
שוק המדרסים נחשב לשוק פרוץ. כל אחד שסבל בעבר מכאבים בכפות הרגליים ודאי קיבל הצעה לקנות מדרסים. אבל על פי בדיקת המועצה לצרכנות, מסתבר שאלו נמכרים בשוק פרוץ ללא שום רגולציה ופיקוח מצד משרד הבריאות. בארץ ישנם מאות "מומחים" ועוד עשרות מכונים ללא כל הסדרה ופיקוח. הן מבחינת התאמת המדרס והן מבחינת המחירים.
עפ"י משרד הבריאות, מעטים מהעוסקים בתחום באמת מבינים כיצד פועלת הרגל ותחום זה הוא בעצם מערב פרוע. מדרס לא טוב זה בדיוק כמו ללכת על רצפה עקומה. גם לקופות החולים יכולת מוגבלת ביכולת לפקח על כך. כ-50% מהציבור יזדקק במהלך חייו למדרסים. התאמה לא נכונה עלולה להחריף את הבעיה.
המועצה לצרכנות קיבלה עשרות פניות של צרכנים על מדרסים והקושי לבטל את העסקה או להחליף את המדרס במקרה של אי התאמה. כמו כן, התלונות מדברות על מחירים לא מפוקחים והבטחה למדרס זול, אבל דרישה לשלם עליו מאות שקלים בהמשך. גם פניות רבות על חוסר מקצועיות של המכון שגורמות להחמרת הכאבים. המועצה לצרכנות פנתה אל משרד הבריאות לפני מספר חודשים ובאופן מפתיע עד עתה לא ניתנה כל התייחסות.
עו"ד הדס יעקובסון ארידור מהמועצה לצרכנות הסבירה: "לאור העובדה שישנו חשד לפגיעה בריאותית של ממש בציבור, מעבר לפגיעה הכלכלית, נדרשת הסדרה הולמת בדומה למצב בחו"ל שתכלול בין השאר איסור על שיווק מדרסים ללא הפניית רופא מומחה וחבות של ביטוח מקצועי לעוסקים בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה