כסף וצרכנות

בעלי שמרת הזורע ל-ice: "צפויה עליית מחירים של עשרות אחוזים במחירי הרהיטים"

מחסור עולמי בחומרי גלם לייצור רהיטים העיקר שבהם קצף וסיבית, יגרום בתקופה הקרובה לזינוק משמעותי במחירי המוצרים, בייחוד בחנויות קטנות. אריה ויסמן: "בלי הורדת מיסים, ענף הריהוט לא ישרוד את השנה"

שרון טל |  2
אריה ויסמן בעלי שמרת הזורע (צילום יחצ, pexels)
מחסור עולמי בחומרי גלם לייצור רהיטים עלול לגרום להתייקרות של עשרות אחוזים למוצרים בענף כבר בשנה הקרובה. הדבר צפוי להשפיע גם על ענף הריהוט בישראל, שהעסקים הקטנים בו ספגו מכה קשה ורבים אף נסגרו, בזמן שהרשתות הגדולות הצליחו להחזיק את הראש מעל המים. אלא שגם הן נדרשות להתאים את עצמן למצב הקיים וצפוי כי בחודשים הקרובים כבר נראה עלייה של עשרות אחוזים במחירי מוצרי ריהוט שונים, החל משידות ועד מיטות וארונות.
אריה ויסמן, בעלים ומנכ"ל רשת הריהוט שמרת הזורע, מזהיר מפני קריסה של הענף ובייחוד של חנויות הרהיטים הקטנות: "ענף הריהוט במלחמת הישרדות, הגדולים יבלעו את העסקים הקטנים". הוא אומר בראיון ל-ice.
מה המגמות שזיהיתם בענף הריהוט במהלך משבר הקורונה? 
"בתקופות משבר, כמו הסאב פריים ב-2008, וכעת במשבר הקורונה, כשהמשק מתאפיין בחוסר יציבות ובאי ודאות תעסוקתית, ההכנסה הפנויה של האוכלוסייה מופנית לדברים הכי בסיסיים וכשהם כבר מחליטים לקנות רהיט הם מחפשים ביטחון בקנייה, שהמוצרים הנרכשים יסופקו ושזה יעשה במסגרת של זמני אספקה מהירים. בתקופה זו הלקוחות בוטחים על פי רוב בחברות גדולות, יציבות, אמינות וכמובן ותיקות".
"גופים קטנים שסובלים מבעיות תזרים לא יכולים לעמוד בהתחייבויות הן כלפי הספקים והן כלפי הלקוחות וזה מוביל למגמה ברורה של עסקים בסכנת סגירה. עוד דבר שאנו עדים לו לאחרונה הוא חנויות רהיטים קטנות שעושות הסבה למכירה באונליין ולא מחזירות את עובדיהן מהחל"ת. הללו נותרות לרב ללא מלאי של רהיטים".
אנו רואים שנוצר בעולם חוסר בחומרי הגלם לריהוט, איך זה צפוי להשפיע על הענף, הן ברמת יכולת האספקה, והן ברמת המחיר?
"חומרי הגלם במגמת התייקרות עולמית וכבר כעת צפויות להיות עליות מחירים בגלל מחסור חמור במוצרי ספוג, גומי ובדים סינטטיים המשמשים לייצור ספות, כורסאות, מזרנים וכיסאות מרופדים ועוד. בתקופת הקורונה, משאבי הייצור הופנו לייצור מסיכות, חליפות מגן ושלל ציוד רפואי. כעת, בגלל המחסור הצפוי בחומרי גלם לרהיטים, השוק יספוג טלטלה ורק גופים גדולים ומנוסים שהשכילו לשריין מלאים למספר חודשים קדימה יוכלו לעמוד בביקושים ובזמני האספקה. לכן מומלץ לרכוש מותגי ריהוט ותיקים ולא לקחת סיכון של עיכוב בזמני אספקה וכמובן מעליית המחירים הצפויה".
מתי אתה צופה שנראה עליית מחירים ובאיזה היקף?
"החברות שהשכילו לשריין מלאים למספר חודשים, ישהו את עליית המחיר כך שככל ותהיה עלייה היא תהיה מתונה ותחל לקראת סוף 2020. החנויות הקטנות והאתרים הקטנים נאלצים כבר עתה להעלות מחירים באופן מידי ב-20% ויותר, בגלל שאינם מסוגלים לממן מלאי למספר חודשים".
freepik, pexels
צפי לעליית מחירים של עשרות אחוזים במחירי הריהוט. קרדיט: pixels, freepik
איך ענף הריהוט בישראל ייפגע כתוצאה מכך?
"העסקים הקטנים ייאלצו להגיב מהר בעליית מחירים מיידית ובמתיחת זמני אספקה מה שיגרום להם לקיטון משמעותי במחזורים ומנגד בעסקים הגדולים ומותגי ריהוט ותיקים תורגש עלייה במחזורים בגלל היכולת לספוג עליות מחיר ולעמוד בזמני אספקה מהירים. במצב הישרדותי זה נראה כי מהר מאוד העסקים הגדולים והוותיקים הגדולים יבלעו את הקטנים נראה יותר ויותר עסקים קטנים נסגרים".  
ראינו בשנה החולפת לא מעט חנויות נסגרות ועסקים קטנים בין היתר גם בענף הריהוט, יש לך צפי לפגיעה בענף שנה מהיום?
"אנחנו צופים מכה קשה לחנויות רהיטים קטנות, כך גם לאתרים הקטנים, רבים מהם ייאלצו לסגור. כל עוד קיימת אי וודאות במשק ואין המשכיות עסקית, רוב העסקים שחוו קשיים סבירים ייאלצו לסגור בגלל מחנק אשראי וריבוי תביעות הן מספקים והן מלקוחות".
באילו דרכים ניתן לפעול על מנת לצמצם את הפגיעה בענף בישראל ובעולם?
"לאפשר מיידית פתיחת חנויות ריהוט ללא תנאי, להזרים תקציבים לתעשיית הריהוט דרך הארגונים בכל העולם, ולהוריד מיסים למשך שנה לפחות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די להלחצות, הם רוצים שאנשים ירוצו לקנות... נו באמת (ל"ת)
    ציפי 11/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא קונים מזמינים מחו"ל סין וכ"ו במכולה ללא תיוך ופערי מ
    חיה 11/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא קונה
    סגור