כסף וצרכנות

ישראל בכוננות שיא: זה הצעד שנקט היום משרד הכלכלה

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, קיים הערב שיחת עדכון והערכת מצב מסכמת עם מנהלי רשתות השיווק, קמעונאים, יבואנים ומפעלים יצרניים והצהיר: "אין מחסור במזון"
מערכת ice |  2
מדפים ריקים בסופרים (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
על רקע המתיחות הגוברת באזור והחשש מתגובה לחיסולים של בכירי חמאס וחיזבאללה, ישראל מעלה את רמת הכוננות ונערכת לכל תרחיש אפשרי. הערב (חמישי) קיים מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, שיחת עדכון והערכת מצב מסכמת, עם מנהלי רשתות השווק, קמעונאים, יבואנים ומפעלים יצרניים.
בשיחה אמר להם אמנון מרחב בין היתר: "אחרי הערכות משותפת בחודשים האחרונים, רמת המוכנות גבוהה, גם במלאי החירום וגם ברשתות המזון. תהיו ערניים ודווחו לנו על כל קושי - חוסרים, בעיות שינוע או כח אדם וכל אתגר אחר". עוד הדגיש מרחב, כי אין כל מחסור במזון ואין צורך בצריכה שונה מהרגיל.
בחודשי המלחמה התקיימו שיחות הערכות ומפגשים רבים עם גורמי המשק האחראיים על אספקת המזון בעת חירום. במסגרת השיחה שהתקיימה הערב נוכח המצב ולצורך רענון ההערכות, עדכן מרחב כי למעלה מ-300 "סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון. בסניפים אלו ירכזו הרשתות כח אדם ומלאי מזון במידה וייווצר חוסר בהם. שאר אלפי סניפי רשתות המזון ברחבי הארץ, ימשיכו לפעול כל העת, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
לצד זאת, מלאיי החירום של ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון. מרחב הוסיף כי אין מחסור במזון ברשתות המזון ובמחסני המזון של הרשתות, היצרנים והיבואנים ואין סיבה לצרוך מעבר לנדרש למשפחה למספר ימים.
מוקד החירום לתעשייה ייפתח במידת הצורך, באם יוכרז מצב חירום ויינתן מענה רציף לתעשייה ולעסקים לשם המשך תפקודם באופן רציף. כמו כן, המוקד יהיה זמין להעניק כל מידע וסיוע שיידרש.

כן הנחה מרחב את למעלה מ-100 המשתתפים, נציגי ונציגות המגזר העסקי להרחיב את המלאים, את מוכנות העובדות והעובדים ולהסתייע במשרד בכל בעיה. כל שירותי המשרד פועלים וניתן לפנות לגורמי המשרד השונים לקבלת סיוע ומענה - מינהל תעשיות; הממונה על חוקיות היבוא; הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים;  מינהל סחר חוץ; אגף מסחר ושירותים ועוד. רשימת סניפי ברזל נמצאת באתר משרד הכלכלה והתעשייה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בושה לקמעונאים
    טל 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחילת המלחמה במקום לעזור לעם ישראל ולהקל עלינו, כל רשתות השיווק והמזון, וחברות הביטוח, שכירויות דירה, מנצלים את המצב כדי להתעשר על חשבוננו, איפה הפיקוח? איפה הקנסות? עד מתי החזירות הזו תמשיך?
    סגור
  • 1.
    שלא נזדקק...... (ל"ת)
    בהצלחה לכולנו 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור