כסף וצרכנות

ישראל יקרה, אבל עד כמה? אלו הנתונים המדאיגים שפורסמו

לא מדובר בהשערות - אלא בעובדות בשטח: ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר מבין מדינות ה-OECD. מבחינת מחירי הרכב, ישראל ניצבת במקום הראשון עם מחירים הגבוהים ב-52% מהממוצע. מבין מחירי הלחם והדגנים, ישראל במקום השני (מיד לאחר שוויץ), ואיזה תחום דווקא הפתיע במיוחד?
מערכת ice |  1
דירוג עלויות המחייה - ישראל ממשיכה לככב בעשירייה הפותחת (צילום פלאש 90, freepik)
אין זה סוד כי ישראל היא מדינה יקרה. כולנו הרגשנו את עליית המחירים שבאה לידי ביטוי במוצרים מקטגוריות שונות החל מפרוץ המלחמה, ולמרות הבטחות הממשלה – עלייה זו עדיין לא נבלמה. אז איפה ישראל נמצאת ביחס למדינות ה-OECD, ובאיזה תחום המחירים בארץ דווקא זולים בהרבה מהממוצע?
הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי בדק את ההפרשים בין מחירי מוצרים שונים במדינות מערביות שונות, והעניק לישראל את המקומות הראשונים והמפוקפקים במגוון קטגוריות. כך למשל, מחירי הלחם והדגנים בישראל גבוהים ב-49% מהממוצע, כאשר שוויץ היא המדינה היחידה שעקפה את הנתון הזה עם מחיר שגבוה ב-54% מהממוצע. אחרי ישראל נמצאת איסלנד עם 43% ודרום קוריאה עם 40%.
מחיר החלב, הגבינה והביצים של ישראל גבוהים ב-64% מהמחיר הממוצע מבין מדינות ה-OECD. מעל ישראל נמצאת רק דרום קוריאה עם מחיר הגבוה ב-70% מהממוצע. מבין מחירי הרכבים ישראל "קטפה" את המקום הראשון, עם מחיר הגבוה ב-52% מהממוצע. אחר כך נמצאת טורקיה עם מחירים הגבוהים ב-40%, ודנמרק עם 29%.
ובכל זאת – רק בתחום אחד ישראל זוכה ל"הערה חיובית". בתחום הסלולר, המחירים בישראל זולים ב-30% לעומת המחיר הממוצע. לעומת זאת, קנדה במקום הראשון עם 102%, ואחריה ארה"ב עם 52%.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מעולה
    ולדיאופימה בוטבסניה 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום, רציתי להגיד שזוהי כתבה רשומה לעניין! מסקרנת, תמציתית, תופסת את העין וממחישה באופן עקבי ומדויק את המסר שהיא רוצה להעביר. נהנתי מכל פסקה, כל מילה, כל אות וכל סימן ניקוד. מקסים!
    סגור