כסף וצרכנות

לאחר שזינק ב-170% מתחילת השנה: מחיר הקקאו מתרסק

בתקופה האחרונה מחירו של הקקאו הרקיע שחקים. לאחר שמחירו ביצע עלייה של כ-170% מתחילת השנה, ב-48 השעות האחרונות המחיר כבר הספיק לצנוח ב-30% ומחק חלק נכבד
מערכת ice | 
קקאו (צילום vecteezy)
בקרב חובבי השוקולד נרשמה בהלה קלה בשבועות האחרונים, עם עלייתו החסרת תקדים של מחיר הקקאו, עלייה של כ-170% מתחילת השנה הנוכחית. אך במהלך 48 השעות האחרונות חלה תפנית חדה ומחיר הקקאו עבר לירידות חדות, עד כדי כך שהוא מחק בפרק הזמן הזה כמעט 30% מערכו.
על אף שצרכני השוקולד הרבים ברחבי העולם לא הרגישו עדיין את העליות במחיר הקקאו שהתרחשו לאחרונה, אם הירידה החדה תיעצר והמחיר יעבור שוב לעליות, לא מן הנמנע כי היצרניות ייאלצו לייקר את המוצרים שלהן, כבר מהתקופה הקרובה. רק בחודש מרץ האחרון מחירו של הקקאו הוכפל כאשר החוזים העתידיים זינקו מאז והשבוע הם שברו שיא חדש. 
 
הסיבות לפרוץ המשבר בענף הקקאו רבות ומגוונות, כאשר במשך עשורים רבים, העולם נהנה משוקולד במחיר מוזל, אך לכל זה היה מחיר. עצי הקקאו במדינות מערב אפריקה (בהן גדל קרוב לחצי מקקאו העולמי), החלו להזדקן. כמו כן,  תנאי מזג אוויר קשים היוו את נקודת התפנית מבחינת הייצור בחוף השנהב ובגאנה. על כן, רבים בשוק חוששים לקראת תחילתה של ירידה מתמשכת בתפוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה