כסף וצרכנות

אתר הקניות האהוב מוכר את המידע שלכם? זו האזהרה החמורה

אתר הקניות הסיני Temu כבש את ליבם של הישראלים, כאשר בחודש ינואר נכנסו אליו לא פחות מ-4.76 מיליון גולשים. עם זאת, בארה"ב הוגשה תביעה ייצוגית כנגד האתר בחשש שהוא משתמש בנתונים רגישים של הקונים ומוכר אותם לחברות נוספות
מערכת ice | 
רכישות באינטרנט (צילום freepik, pixabay)
כולנו נחשפנו בתקופה האחרונה לפרסומות מרובות של אתר הקמעונאות הסיני Temu, שבהחלט הצליח לקנות את ליבם של הישראלים. נתונים חדשים חושפים את היקף החשיפה של האתר בישראל, ולצידם מתפרסמות טענות בנוגע לשימוש לא החוקי של האתר בנתוני המשתמשים.
חברת סימילארווב מסרה ל"כלכליסט" כי בחודש ספטמבר 2023 מספר הכניסות לאתר מישראל עמד על כ-275 אלף, אך רק כחודש לאחר מכן הוא הוכפל ל-510 אלף. ברקע מלחמת חרבות ברזל חלה ירידה מסוימת בכמות המבקרים ב-Temu, אך לאחר מכן חלה התאוששות וחודש ינואר הסתכם בכניסות של לא פחות מ-4.76 מיליון ישראלים.
TEMU מאפשרת לרוכשים את ההזדמנות לרכוש באופן ישיר מיצרנים סיניים מוכרים, שידועים בכך שהם מתמחרים את מוצריהם במחיר נמוך במיוחד. בנוסף, היא מציעה למשתמשים את האופציה לצבור קרדיטים בהם ניתן להשתמש בכסף לרכישות הבאות, באמצעות משחקי רולטה או באמצעות צירוף משתמשים חדשים לאפליקציה.
אז מה למעשה עומד מאחורי האתר שהצליח לעקוף בפופולריות שלו אתרי קניות הקיימים בשוק כבר תקופה ארוכה? אנליסטים בארצות הברית סבורים כי הסיבה למחירים הנמוכים במיוחד שמוצגים באתר, היא שהפלטפורמה משתמשת בנתוני המשתמשים ומוכרת אותם לחברות זרות.
כנגד Temu הוגשה תביעה ייצוגית בארה"ב בטענה שהיא אוספת נתונים כמו כתובת אימייל, פרטי אשראי, פרטי בנק ועוד, ומעבירה אותם הלאה. כמו כן, משתמשים רבים שקנו את המוצרים מהאתר, מדווחים על איכות ירודה וחוסר שביעות רצון כללי מהמשלוחים שקיבלו. כרגע התביעה עדיין מתנהלת בבית המשפט ולא ברור האם ההאשמות נכונות, אך חשוב לנהוג באופן שקול בפעם הבאה שמבצעים קניות באתר ולהיות מודעים לכלל הסכנות שברשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה