קריירה ולימודים

גוגל בשיתוף פעולה עם קרן ישראלית למען ילדים ובני נוער מהפריפריה

חברת גוגל וקרן רש"י פרסמו את שיתוף הפעולה החדש והמרגש שלהם, שאם יצליח עלול לשנות את מפת ההייטק העתידית בישראל, ולהרחיב אותה גם לפריפריה
מערכת ice | 
שירות הסיבים האופטיים של גוגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת Google וקרן רש"י הכריזו על שיתוף פעולה, יחד עם המרכז לחינוך סייבר ופרסמו היום (שני) כי הן משיקות בישראל את תוכנית הלו טק (Hello Tech) ללימודי טכנולוגיה ובינה מלאכותית המיועדת לבני נוער, תלמידי כיתות ח' עד ט', שלהם אין רקע מוקדם. תוכנית זו יוצאת לדרך כפיילוט בערים אום אל פאחם, חריש ובעיר אופקים.
בהמשך ועם התקדמות הפרויקט, המהלך צפוי להתרחב לערים נוספות מתוך מטרה לחשוף עשרות אלפי תלמידי כיתות ח'-ט' מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, ללימודי בינה מלאכותית והקניית מיומנויות לעולם התעסוקה המתפתח בתחום.
מטרת התכנית היא לעודד את בני הנוער לבחור במקצועות טכנולוגיים ולהיבחן בהם בבחינות הבגרות, על פי המלצות ועדת פרלמוטר. כך, יינתן מענה לפערים במיומנויות הטכנולוגיות ובאנגלית מדוברת, ויגדלו הזדמנויות התעסוקה העתידיות עבור אוכלוסיות בייצוג חסר.  
מיוזמי התונית נמסר כי המיזם Hello Tech הוא חלק מההשקעה רב-שנתית של Google בסך 25 מיליון דולר, המיועדת לפתוח בפני אוכלוסיות בייצוג חסר בישראל הזדמנויות במגזר ההיי-טק. Hello Tech היא הרחבה של תוכנית Mind the Gap שנוסדה ב-Google ישראל ב- 2008, במטרה לעודד בני נוער לבחור בלימודים במגמות טכנולוגיות, ומאז התרחבה לעשרות מדינות בעולם.
עוד אמרו היוזמים כי המיזם החינוכי Hello Tech של Google בישראל הוקם בשותפות עם קרן רש"י, הקרן החברתית הגדולה בישראל, הפועלת לקידום מוביליות חברתית כלכלית ויצירת הזדמנות שווה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, ובהפעלת המרכז לחינוך סייבר מייסודה של קרן רש"י, המפתח תכניות בתחומי הטכנולוגיה לבני נוער מעל לעשור ועם עמותת Moona, המפעילה מרכזי חדשנות טכנולוגיים בחברה הערבית. 
פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא להנדסה ומחקר ב-Google העולמית ומנכ״ל מרכז המחקר והפיתוח של Google בישראל: "אנחנו גאים להוציא לדרך את Hello Tech, המיזם החינוכי שמטרתו העיקרית היא לחשוף נערות ונערים לטכנולוגיה המתקדמת ביותר ולתת להם טעימה מהפוטנציאל האדיר של הבינה המלאכותית. אני מאמין שלכל ילד וילדה יש את הפוטנציאל לעסוק בעתיד בנושאים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, ומטרת Hello Tech היא לקרב כמה שיותר תלמידות ותלמידים מכל רחבי הארץ לידע ולפתוח בפניהם אפשרויות עתידיות, בלי קשר באיזה מקצוע יבחרו בעתיד".
מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י: "מדובר בשותפות שבכוחה לשנות את העתיד עבור אלפי צעירות וצעירים. המהלך הנוכחי חדשני ופורץ דרך ביצירת הזדמנויות משמעותיות עבור בני נוער בפריפריה ונועד להעניק להם מיומנויות וכלים איכותיים, שיסייעו להם להשתלב בהיי טק הישראלי. הפעילות בעיר אופקים מצטרפת למהלכים משמעותיים נוספים, שמובילה קרן רש"י ליצירת תמיכה רחבה ומעטפת חינוכית וחברתית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה