קריירה ולימודים

בדקו בתלוש השכר: גם אתם קיבלתם את הטבת המס הזו?

מהמשכורת הנוכחית, גדל סכום המענק הניתן לאב עובד ולאב עצמאי, כך שיהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת ולאם עצמאית (בהתאמה). כמו כן, אישה וגבר יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת נוספת בשל כל ילד שבשנת המס מלאו לו שש שנים וטרם מלאו לו 18 שנים
מערכת ice | 
תלוש שכר (צילום אייס)
עכשיו ששנת הלימודים בעיצומה וגם שנת 2024 נכנסה לה, ההורים כבר מביטים הלאה אל עבר המענק החדש שיקבלו על ילדיהם במשכורת הקרובה. לפני כמה חודשים מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגדלת נקודות הזיכוי להורים במס הכנסה והרחבת מענק העבודה וכעת במשרד האוצר מתחילים להערך לחלוקתו בעוד קצת פחות מארבעה חודשים.
מהמשכורת הנוכחית, גדל סכום המענק הניתן לאב עובד ולאב עצמאי, כך שיהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת ולאם עצמאית (בהתאמה). כמו כן, אישה וגבר יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת נוספת בשל כל ילד שבשנת המס מלאו לו שש שנים וטרם מלאו לו 18 שנים, וכן להגדיל באופן זהה את נקודות הזיכוי הניתנות להורה לילדים במשפחה חד-הורית. תחילתו של החוק הוא מהיום כאמור, ה-1.1.2024.

העלות התקציבית של התיקון המוצע בחוק מענק העבודה נאמדת בסך של כ־260 מיליון שקלים בשנה, ואילו התיקון המוצע בפקודת מס הכנסה צפוי לגרום לאובדן הכנסות בסך של 3.9 מיליארד שקלים בשנה.
העלויות האמורות הובאו בחשבון במסגרת הוצאות הממשלה ובתחזית ההכנסות שעמדו בבסיס אישור תקציב המדינה לשנת 2024 בממשלה והתוכנית התלת-שנתית לשנים 2025-2027. התיקונים יקודמו במקביל להליך חקיקתו של חוק התקציב לשנת 2024 וכניסתו לתוקף של התיקון המוצע מותנה בהשלמת חקיקתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה