קריירה ולימודים

זה רשמי: החברה הישראלית שתפטר כ-20 אחוז מעובדיה

אינסטייק היא חברה ישראלית המתמחה בפיתוח מכשירים רפואיים. החברה מנוהלת בידי מוריס פרה ונמצאת בשליטה של משפחת קוך, המחזיקה כ-40 אחוז ממניותיה. כעת מתברר כי החברה תפטר כ-100 מעובדיה, המהווים כ-20% מכלל העובדים
מערכת ice | 
עובדים (אילוסטרציה) (צילום באדיבות חברת HP)
אינסייטק היא חברה פרטית ישראלית המתמחה בפיתוח וייצור של מכשירים רפואיים באמצעים טכנולוגיים שונים, אשר נועדו לבצע טיפולים לא פולשניים, כמו טיפול ברעד ראשוני או רעד שנובע ממחלת פרקינסון. החברה הוקמה בשנת 1999 בטירת הכרמל ומונה בסך הכל כ-500 עובדים. כעת, מתברר כי כ-100 עובדים ייאלצו ללכת הביתה.
על פי דיווח בכלכליסט, כ-20% מעובדי החברה ייאלצו לסיים את תפקידם. רוב המפוטרים עובדים כיום בארץ – כ-60 עובדים הם ממטה החברה בארץ בטירת הכרמל, והיתר משאר העולם. אינסייטק פועלת במקומות רבים בעולם כמו גם מיאמי, טוקיו, שנחאי ועוד.
כיום החברה מנוהלת בידי מוריס פרה המשמש גם כיו"ר. החברה נמצאת בשליטה של משפחת קוך, המחזיקה כ-40 אחוז ממניותיה. בעבר היא אף ניהלה מגעים בשביל להתמזג עם חברת ספארק לפי שווי של כ-1.9 מיליארד דולר, אך לבסוף העסקה לא צלחה.
סביר להניח כי הרקע לפיטורין נובע מרצונם של בעלי המניות להתייעל ולשפר את התוצאות הכספיות. החברה נמצאת במצב פיננסי קשה וחוסר ודאות ביכולת לפדות את חובותיה, במיוחד בתקופה זו של מלחמה וחוסר וודאות כלכלית. רק בתשעת החודשים של 2023 היא הפסידה כ-59 מיליון דולר. בקופת החברה 109 מיליון דולר, ובסוף ספטמבר האחרון ההון העצמי שלה עמד על כ-30 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה