קריירה ולימודים

האנטישמיות באקדמיה: "סכנה למעמדה של ישראל שעלולה לפגוע בכלכלה"

לפי נייר עמדה רשמי של המועצה הלאומית למו"פ אזרחי, קיים חרם סמוי על ישראל באקדמיה בעולם. "ישראל נתונה לגל אנטישמיות חריג, דבר שטרם נרשם בעבר", כך נכתב

מערכת ice | 
אנטישמיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קשרי המחקר האקדמאים והמדעיים בין ישראל למדינות העולם באים לידי ביטוי בין היתר בקיום כינוסים מדעיים, במתן מלגות לימודים, מחקרים משותפים ועוד. לפי הנייר שכתבו פרופ' פרץ לביא והיועצת המדיניות של המועצה דבי קאופמן - כל אלו נפגעו קשות. יהודים כבר לא מוזמנים לכנסים ואינם מקבלים כ"כ בקלות מלגות. 
עוד צויין במכתב כי הפגיעה האנטישמית עלולה לפגוע בכלכלה הישראלית. "ישראל ידועה כמדינת סטארט-אפ. אבל למרות ההכרה המדעית לה היא זוכה, בימים אלו היא מתמודדת על זכויותיה המדעיות אל מול גילויי אנטישמיות".
לפי מחקר שפורסם בנייר העמדה נקבע כי ישראל נתונה לגל אנטישמיות חריג וכי מאז ה-7 באוקטובר החל מעין חרם סמוי כלפי החוקרים הישראלים, דבר שטרם נרשם בעבר. חרם זה בא לידי ביטוי כאמור בביטול הזמנות לכנסים, דחיית מאמרים לפרסום, עיכוב משלוח חומרים למחקר במעבדות ועוד. 
"יש להבטיח שמלחמת חרבות ברזל ואירועי מתקפת טרור החמאס מה-7 באוקטובר לא יהוו נקודת מפנה ברמת המחקר ובקשרי המדע של ישראל אל מול מדינות העולם", כך נכתב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה