קריירה ולימודים

התורם המיליארדר קורא להדחת נשיאת הרווארד: "גרמה לנזק עצום"

עלה לה ביוקר: לאחר שקלודין גיי נשאלה האם קריאות לרצח העם היהודי הם גילוי בריונות והיא השיבה: "תלוי בהקשר", הרווארד הפסידה יותר ממיליארד דולר בתרומות. "הנשיאה גרמה יותר נזק למוסד מכל אחד אחר ב-500 שנות קיומו", כתב המיליארדר והתורם המרכזי ביל אקמן

מערכת ice |  2
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת הרווארד (צילום יוטיוב/ WCVB Channel 5 Boston)
המיליארדר היהודי אמריקאי ואחד מהתורמים הגדולים לאוניברסיטת הרווארד, ביל אקמן, שלח מכתב חריף להנהלת הרווארד בו הוא קורא לפטר את הנשיאה קלודין גיי בשל אמירותיה האנטישמיות וההפסד הכלכלי שגרמה למוסד.
"בתקופת כהונתה הקצרה, קלודין גיי גרמה יותר נזק לשמו הטוב של הרווארד מכל אחד אחר במשך 500 שנות קיומו של המוסד. בשל כישלונה לגנות את הטרור השפל והברברי ביותר שהעולם ראה. הנשיאה גיי שימשה כזרז של התפוצצות של אנטישמיות ושנאה בקמפוס, שלא נראתה כמותה מעולם", כתב אקמן במכתבו.
עוד הוסיף וכתב במכתב: "אני מודע באופן אישי ליותר ממיליארד דולרים שבוטלו כתרומות מקבוצה קטנה של התורמים הנדיבים ביותר של האוניברסיטה, יהודים ושאינם יהודים". הבקשה לפיטורי גיי מגיעים לאחר שנשיאת פנסילבניה ליז מגיל התפטרה בשל אמירותיה. 
נזכיר כי הימנעותה של גיל מגינוי קריאות אנטישמיות גרמו לתורמים רבים לבטל את תרומתם, ובפרט איש העסקים רוס סטיבנס שאיים למשוך תרומה על סך 100 מיליון דולר, אם מגיל לא תתפטר. הלחץ עבד וב-9 בדצמבר, מגיל התפטרה מתפקידה. נכון לעכשיו, למרות הלחצים הרבים של תורמים יהודים, חבר המנהלים של הרווארד הודיע כי הנשיאה קלודין גיי תישאר בתפקידה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיגדלו ויחנכו טרוריסטים ויום יבוא ואם יקומו (ל"ת)
    אבי 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא לתרום לטירור
    אילנה 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לתרום יותר לטירור
    סגור