קריירה ולימודים

המלחמה על מימון הטיפול הנפשי בילדי העוטף עולה מדרגה

ערן צימרין,  נשיא אגודת אל"י (האגודה להגנת הילד): "המלחמה על הטיפול הנפשי בילדי עוטף עזה היא חשובה. מדינת ישראל - אל תגידי אין לי כסף. טיפול נפשי אינו פריבילגיה ושיקום ילדייך הוא חובה מוסרית"

ערן צימרין | 
ערן צימרין נשיא עמותת אלי (צילום Kopitchinski Reuvenn)
בשבת ה-07.10 למעלה מאלפי ילדים איבדו את התמימות והביטחון. את הנוף הפסטורלי של הקיבוצים בעוטף עזה החליפו גופות מוטלות על הכביש, רעשי יריות באש חיה, שריפות בתים ותמונות קשות שהעין האנושית לא מסוגלת להכיל, לתאר או לדמיין, גם לא עיניים של אדם מבוגר.
דוד דאור אומר בשירו "תשמור על העולם ילד יש דברים שאסור לראות" אך ילדי העוטף ראו הרבה מעבר לכל מה שאסור וכעת נותרו מצולקים ונושאים ברקורד הנפשי שלהם טראומות מורכבות, אז איך הם ישמרו על העולם?
עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" אל"י האגודה להגנת הילד ירדה לשטח והחלה לטפל בילדי העוטף באופן וולונטרי, זאת על בסיס תרומות שניתנו לפעילותה השוטפת, באירועים מהסוג הזה אסור לאפשר לבירוקרטיה לנהל אותנו – צריך לתפוס פיקוד ולקבל החלטות עצמאיות.
מדינת ישראל האמונה על ביטחון הילדים התמימים שנחשפו לזוועות צריכה להכניס את היד עמוק לכיס ולהשקיע כסף בתכנית חירום טיפולית, שתעניק טיפולים נפשיים ארוכי טווח לילדות ולילדי העוטף ואם לא תעשה כך יגדל כאן דור שלם של ילדים עם פוסט טראומה, דור שלא יהיה כשיר להתגייס לצה"ל ו-ודאי לא להגן על מדינת ישראל ועם ישראל.
יש לי פינה חמה ומקום של כבוד למטפלים המתנדבים, אלו שהתגייסו באופן מיידי לטפל בילדי המפונים והעוטף, אך אסור שמדינת ישראל תנצל אותם או תתבסס עליהם ותחמוק מהצורך ומן האחריות להשקיע באופן מוסדר תקציבים מכובדים בתהליכי שיקום.
זו לא העת להישען על תרומות וחסדים של רצון טוב זו העת להתייצב עם תשובות מסודרות גם אם הן תחת אש חיה. לצד המלחמה בעזה יש להילחם על שיקום נפשם העדינה והפגועה על ילדות וילדי העוטף. 
גם כאן צריכים להיות יעדים אסטרטגיים. ילדי העוטף זקוקים לרכבת אווירית של פתרונות לטיפול נפשי. מדינת ישראל אל תגידי שנגמר הכסף שיקום ילדייך אינו פריבילגיה כי אם חובה מוסרית. 
הכותב: ערן צימרין  - נשיא אגודת אל"י – האגודה להגנת הילד
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה