קריירה ולימודים

שנת הלימודים בסכנה? ראשי האוניברסיטאות בהצהרה חשובה

ועד ראשי האוניברסיטאות, הודיע על הדחייה הרביעית בפתיחת שנת הלימודים. ההודעה, יצאה על רקע הגיוס הגדול למילואים בקרב אנשי הקהילה האקדמאית בישראל. מסתמן כי ועד ראשי המכללות ינקוט בצעד זהה, אך למרות המצב, כמה מוסדות החליטו לפתוח את שנת הלימודים

מערכת ice | 
אוניברסיטה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
בשורה לסטודנטים בישראל, ועדת ראשי האוניברסיטאות, הודיעו על דחייה נוספת בפתיחת שנת הלימודים וכעת, היא צפויה להיפתח ב-24 לדצמבר. ההודעה יצאה היום (שלישי) וועד טען כי זה הוחלט בהתכתבות עם המצב הביטחוני בישראל והגיוס ההמוני של סטודנטים ואנשי סגל למילואים. ועד ראשי המכללות טרם פרסם הצהרה כלשהי, אך הוא צפוי ללכת בעקבותיהם.
מדובר בדחייה הרביעית מהמועד המקורי שעמד על 15 באוקטובר. בדחייה לקחו בחלק גם פגיעה בחופשות הסמסטר והקיץ ואף בצמצום חומרי הלימוד. כזכור, המועד הקודם שנקבע היה ה-3 בדצמבר אבל עכשיו גם הוא כבר לא ריאלי.
האוניברסיטה הפתוחה הודיעה היום על פתיחת שנת הלימודים ב-3 בדצמבר ולא תבצע דחייה נוספת. זאת בין היתר בהתבסס על העובדה שזו אוניברסיטה שבה חלק גדול מהלימודים הם מקוונים, ויש בה ממילא שלושה סמסטרים מדי שנה.
סטודנטים תושבי אזורי העימות וכאלה שגויסו יוכלו לשנות מועדי לימודים או לבטל הרשמה ללא עלות. בנוסף, גם מכללת בית ברל לחינוך הודיעה שתיפתח מוקדם. בפועל סביר להניח שההודעה מתבססת גם על העובדה שמדובר במכללות שרוב הסטודנטים בהם הן נשים ולכן אחוז המגויסים למילואים קטן יותר. מכון ויצמן מתכננן גם הוא פתיחה מוקדמת אבל עדין לא הודיע על תאריך.
כמו כן, לדרישת משרד הבריאות צפויים להיפתח הסבבים הקליניים של הסטודנטים לרפואה (בחלק מהמוסדות הסבבים הקליניים כבר החלו השבוע) זאת בהנחה שמילואימניקים שישתחררו יוכלו להצטרף לסבבים כקבוצות הומוגניות.

המרכז האקדמי פרס פתח את השנה ב-5 בנובמבר, הקריה האקדמית אונו והמסלול האקדמי של המכללה למנהל מתכוונים לפתוח את שנת הלימודים ב-19 בחודש. חלקן הודיעו על הנהגת סמסטר נפרד למילואימניקים וחלקן הסתפקו בהקלות שאינן בהכרח מספקות. המכללות הפרטיות אינן מקבלות מימון מהמדינה ולכן הן תלויות בהכנסות משכר הלימוד.
מחר אמור להיערך דיון בוועדת החינוך של הכנסת על מועדי פתיחת שנת הלימודים האקדמית. אחד מיוזמי הדיון, ח"כ משה (קינלי) טור-פז מיש עתיד דורש להטיל סנקציות אקדמיות על מי שיקדימו לפתוח את השנה תוך פגיעה במגויסים למילואים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה