קריירה ולימודים

6 מהלכים פיננסיים שהפכו את המשקיעים הקטנים לעשירים בעולם

חלק הסתמכו על כישרון, חלק על חשיבה מחוץ לקופסה, וחלק פשוט ידעו להתאזר בסבלנות. שישה מהלכים פיננסיים - לא יוצאי דופן - שבאמצעותם אנשי עסקים הפכו את עצמם למיליארדרים
מערכת ice | 
ג'ף בזוס, אילון מאסק, מארק צוקרברג, ביל ג'ייטס (צילום pixabay, פייסבוק, מערכת ice)
לא קל להפוך למיליארדר. למעשה, מדובר בסיכוי אפסי לבן אדם שנולד במעמד הביניים ומטה. חלק מהאנשים בעלי ההון העצום בנו את הונם באמצעות שילוב של כישרונות חינוכיים וכלכליים. אחרים עשו את זה על ידי לקיחת סיכונים מדודים, תכנון אסטרטגי והשקעה בנכסים שראו צמיחה אקספוננציאלית. וכמה מינפו את הרעיונות העסקיים שלהם כדי להגדיל את עושרם.
אמנם הדרך של כל מיליארדר לפסגת העושר היא ייחודות, אבל ישנם רעיונות עסקיים שמיליארדרים נוטים להסתמך עליהם. הנה כמה מהלכים פיננסיים שמיליארדרים ידועים כמו אילון מאסק, וורן באפט וג'ף בזוס עשו כדי להגיע למקום שבו הם נמצאים היום.
1. השקעת ערך לטווח ארוך
השקעת ערך היא השיטה של רכישת נכסים בפחות משווי השוק הנוכחי שלהם והחזקה בהם עד שהם מגיעים לערכם הפנימי או גבוה יותר לפני מכירתם. אסטרטגיה זו עשויה להימשך שנים ואף עשורים, אך היא גם יכולה להוביל לתשואות מדהימות.
"אחת האסטרטגיות החכמות ביותר היא השקעת הערך ארוכת הטווח של וורן באפט", אמר ג'ף רוז, מייסד GoodFinancialCents.com. "הוא השקיע בחברות מבוססות כמו קוקה קולה ואמריקן אקספרס והחזיק במניות האלה במשך עשרות שנים, וצבר בעקבות כך עושר עצום".
2. השקעות קרנות אינדקס בעלות נמוכה
ישנן דרכים רבות להתחיל להשקיע, אבל אחת שעבדה עבור מיליארדרים כמו באפט, היא השקעה בקרנות אינדקס בעלות נמוכה.
רוברט ר. ג'ונסון, פרופסור למימון במכללת היידר לעסקים, אוניברסיטת קרייטון, כתב כי "השקעה בסל מגוון ורחב של ניירות ערך היא אסטרטגיה נבונה...הניסיון לבחור מנצחים, עבור הרוב, הוא משחק סכום אפס. הפתרון הוא להשקיע בקרנות מגוונות וכך אתה לא צריך לבחור את 'הזוכים'. אבל אל תתייחסו למילה שלי. הקשיבו לוורן באפט שאמר שעבור בניית חיסכון לפנסיה, קנו בעקביות קרן אינדקס S&P 500 בעלות נמוכה. אני חושב שזה הדבר הכי הגיוני כמעט כל הזמן'".
ג'ונסון הוסיף כי אנשים רבים סקפטיים לגבי השימוש בהשקעות לטווח ארוך ובכוחה של שילוב ריבית כדרך לבנות עושר, למרות שזה עובד. באפט הצהיר ששימוש באסטרטגיית ההשקעה הפשוטה הזו עובדת, אולם לרוב לא רוצים ללכת בעקבותיה כי "אף אחד לא רוצה להתעשר לאט".
3. השקעה בעסקים קיימים
דרך נוספת שמיליארדרים צברו באמצעותה את הונם היא השקעה בעסקים קיימים. "יש את ג'ף בזוס, שהשקיע ביצירת אמזון, בתחילה חנות ספרים מקוונת קטנה, שהתפתחה לפלטפורמת המסחר האלקטרוני הענקית שהיא היום, והפכה אותו לאחד האנשים העשירים בעולם", אמר רוז.

4. פיתוח פתרונות טכניים
"יצירת פתרונות טכנולוגיים חדשניים הייתה מכרה זהב עבור רבים", אמר ג'ף רוז. "קח את מארק צוקרברג, למשל; הוא פיתח את פייסבוק, פלטפורמת מדיה חברתית המחברת מיליונים, והפכה אותה לעסק של מיליארדי דולרים".
5. יצירת פתרונות אנרגיה מתחדשת
בדומה לאופן שבו פתרונות טכנולוגיים חדשניים הובילו לאנשים רבים בעלי ערך נטו, גם רעיונות עסקיים לאנרגיה מתחדשת היו משתלמים ביותר.
"רעיון משתלם היה בתחום הרכבים החשמליים והאנרגיה המתחדשת", אמר רוז. "המיזמים של אילון מאסק, טסלה וסולארסיטי, חוללו מהפכה בתעשיות שלהם ותרמו משמעותית לעושרו".
6. השקעות חקלאיות
"עבור רבים, הרעיון של השקעה בחקלאות אינו מוכר ונראה לא קונבנציונלי מדי מכיוון שהוא אינו זוכה לתשומת לב רבה בדיונים על השקעות מיינסטרים. עם זאת, השקעות באדמות חקלאיות ואדמות עצים נפוצות הרבה יותר ממה שאתה חושב, מכיוון שרבים מהמשקיעים הגדולים בעולם כבר מבינים את היתרון של השקעות חקלאיות וכיצד זה יכול לעזור להם לשמר ולהגדיל את עושרם", אמרה אליסון סטיוארט, מנהלת המכירות. ב-Harvest Returns of Fort Worth, Texas. "לא רק שההשקעות הללו מציעות תשואות קבועות והטבות מס רצויות, הן יכולות להציע למשקיעים הזדמנות להגשים את חלומותיהם לבעלות על חוות או חוות".
שני מיליארדרים שעשו בדיוק את זה הם טד טרנר וביל גייטס.
"טד טרנר, הידוע כמי שהקים את ערוץ החדשות CNN, הוא בעל האדמות השני בגודלו בארצות הברית", אמר סטיוארט. "הוא התחיל לקנות חוות לפני 30 שנה וכיום יש לו שני מיליון דונם ו-55,000 ביזונים בשבע מדינות. כמו משקיעים רבים בחקלאות, הוא מייצר הכנסה על ידי מכירת הביזונים שהוא מגייס".
באשר לביל גייטס, אחד מעשירי העולם הידועים ביותר, "מאז שעזב חלקית את מיקרוסופט, גייטס השקיע והמשיך להצמיח את הונו האישי, שכלל השקעה בחקלאות ובשטחים חקלאיים", אמר סטיוארט. "הוא מחזיק ב-242,000 דונם של אדמות חקלאיות ברחבי המדינה, מה שהופך אותו לבעל האדמות החקלאיות המובילות במדינה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה