קריירה ולימודים

סמוטריץ' וקיש קבעו: לאן יועברו הכספים הקואליציוניים?

למרות הצהרות שרי הממשלה כי הכספים הקואליציוניים יועברו למען שיקום יישובי העוטף, משרדי החינוך והאוצר פועלים על מנת להעבירם לייעודים המקורי- לחינוך החרדי, זאת לאחר שסמוטריץ' הודיע כי הוא תומך בהגדלת תקציבים לבתי ספר חרדיים
מערכת ice |  2
השרים קיש וסמוטריץ' בדיון הערכת מצב על רקע מלחמת חרבות ברזל (צילום משרד האוצר)
למרות הצהרותיהם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש על כך שהכספים הקואליציוניים הוקפאו בגלל הלחימה בדרום. "דה מרקר" מפרסמים שהשרים פועלים על מנת להעבירם לייעודם המקורי- לחינוך החרדי. לפי הפרסום שר האוצר סמוטריץ' הודיע כי הוא תומך בהגדלת תקציבים לרפורמת אופק חדש בבתי הספר החרדיים.
שתי רשתות החינוך אליהם אמורים לעבור הכספים מזוהות ש"ס ויהדות התורה ומטרתן הגדלת שכר המורים ברשתות באמצעות הכנסתם לתוכנית אופק חדש. בשביל שזה יקרה פועלים במשרדים לתקן את הליקויים בהתנהלות שתי הרשתות שגרמו לאי העברת הכספים עבור חודש אוקטובר. תקציבי הרשתות השנה לפני הוספת הכספים הסתכמו ב-2.8 מיליארד שקלים והתוספות מסתכמות ביותר מ-200 מיליון בשנה זו ויותר מ-500 מיליון בשנה הבאה ויגדלו למיליארד שקלים בשנה ליישום מלא.
דבר זה יגרום לבקשת תוספות תקציב לבתי ספר פרטיים בישראל העשויות להסתכם על פי הערכות ב-1-2 מיליארד שקלים בשנה. מוכרחים לציין כי לא קיימת מניעה משפטית לבטל את תוספות התקציב שיועדו לחינוך החרדי ולייעד אותם לטובת הלחימה והסיוע למשק. אם כי נראה ששני השרים מעוניינים להשאיר את התקציבים על כנם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    במדינת הגנבים....
    רוני 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורת גנבים לכו הביתה כבר!!!
    סגור
  • 1.
    פרזיטים
    יעל 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרזיטים מיותרים
    סגור