קריירה ולימודים

מוציאים גם אתכם לחל"ת? זו הדרישה שתוכל להציל אתכם

אוריאל לין טוען: "על הממשלה להכין בדחיפות תקנות שעת חירום להוצאת עובדים לחל"ת אשר תותאמנה למצב הנוכחי. כל עובד שיוצא לחל"ת יזכה לתשלום שכרו המדורג עד שיימצא עבורו מקום עבודה אלטרנטיבי בסיוע לשכת התעסוקה"
מערכת ice | 
פיצויים (צילום shutterstock)
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אשר היה בזמנו מי שאחראי לעיצוב חוק יסוד הממשלה החדש,  קורא היום לממשלה להתקין בדחיפות תקנות שעת חירום שתיתנה מענה שלם ומותאם להוצאת עובדים לחל"ת במצב הנוכחי.
לטענת לין, קיים בישראל מצב חירום בהתאם להכרזת הכנסת מיום 13.6.23 למשך תקופה של שנה שלמה.  בהתאם לכך, ועל פי חוק יסוד הממשלה, רשאית הממשלה  להתקין תקנות לשעת חירום כדי "להגן על המדינה, ביטחון הציבור וקיום האספקה והשירותים החיוניים".

מטרות אלה יש לפרש פירוש רחב, שכן ההגנה על המדינה או ביטחון הציבור אינם יכולים להתקיים במצב בו לציבור עובדים גדול אין מקורות הכנסה. הכוח שהוענק לממשלה להתקין תקנות לשעת חירום ניתן כדי לתת מענה מהיר למצב בו אנו נתונים כיום.
על המדינה להבטיח, כבר עכשיו, שעובדים שאיבדו את מקום עבודתם לא ייפגעו.  המצב החוקי הקיים היום, של ניצול דמי אבטלה לצורך תמיכת הביטוח הלאומי, אינו עונה על בעיית השעה, ואין גם כוונה לפטר עובדים אלא לשמור על יחסי מעסיק עובד בשלמותם.  גם באשר לעובדים אשר נצלו את מלוא ימי האבטלה בתשלום. 
יש לאפשר, ובדחיפות, מתן שכר מודרג לעובדים בכל התקופה שהם נעדרי עבודה, וכן פתרון אמת לעצמאים.  אין זה אומר ששירות התעסוקה מנוע מלהציע ליוצאים לחל"ת מקומות עבודה אלטרנטיביים אך עד שבפועל מוצא העובד מקום עבודה אלטרנטיבי, הוא צריך לקבל את שכרו המודרג, כפי שנעשה בתקופת הקורונה. האמצעי החוקי לזירוז הטיפול אלה הם תקנות שעת חירום, אותם הממשלה יכולה להעביר תוך יממה אחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה