קריירה ולימודים

מחדל בלשכת עורכי הדין: הסטודנטים זועמים בעקבות מבחני הלשכה

לפני כחודשיים, בית המשפט הורה ללשכת עורכי הדין לבדוק שוב את מטלות הניסוח חלק א' של לשכת עורכי הדין. על פי מספר סטודנטים, לשכת עורכי הדין בדקה והעלתה  ציוני עבר/נכשל באתר הלשכה ולטענתם הטעו את המעררים, כאשר מעל כ-15 מעררים חשבו שעברו את הבחינה, אך מתברר כי התשובה שנשלחה הייתה שגויה
מערכת ice | 
עורכי דין (צילום freepik)
לפני כחודשיים, בית המשפט הורה ללשכת עורכי הדין לבדוק שוב את מטלות הניסוח חלק א' של לשכת עורכי הדין. על פי מספר סטודנטים, לשכת עורכי הדין בדקה והעלתה אתמול (ראשון) ציוני עבר/נכשל באתר הלשכה ולטענתם הטעו את המעררים, כאשר מעל כ-15 מעררים חשבו שעברו את הבחינה, העבירו את ההודעה לבני משפחתם ורק לאחר זמן מה התברר שנעשתה טעות, הציון אינו נכון והם לא עברו את המבחן.
כזכור, לפני כחודש יצאה הודעה מטעם הלשכה לגבי הערערים שהגישו על חלק א', בה נכתב כי "בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בהליך שבנדון, נבחנים במועד חורף 2022 (28.12.22) אשר הגישו ערר על מטלת הכתיבה באותו מועד ולא עמדו בהצלחה בבחינת ההסמכה באותו מועד או במועד קיץ 2023, יהיו רשאים להגיש ערר חדש על חלק א’ בלבד (מטלת הכתיבה)".
"בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בהליך שבנדון ניתנות בזאת ההוראות הבאות: נבחנים במועד חורף 2022 (28.12.22) אשר הגישו ערר על מטלת הכתיבה באותו מועד ולא עמדו בהצלחה בבחינת ההסמכה באותו מועד או במועד קיץ 2023, יהיו רשאים להגיש ערר חדש על חלק א' בלבד (מטלת הכתיבה). זכאים להגיש ערר מחדש רק מי שקיבלו בחלקים ב' וג' יחד ציון של 40 נקודות לפחות, וציון מקסימלי של 20 נקודות בחלק א' יביא אותם למעבר הבחינה".
עוד נכתב כי "יובהר בזאת כי בודק הערר ידע מה הציון שקיבל הנבחן בבדיקה המקורית של מטלת הכתיבה במועד חורף 2022. לתשומת לבכם, על פי תקנה 18ה(ב) לתקנות לשכת עורכי הדין (סדרי בחינות בדיני מדינת ישראל, באתיקה מקצועית החלה על עורכי דין זרים ובבחינת ההסמכה לעריכת דין), התשכ"ג-1963, הציון הסופי של הנבחן יהיה הציון שנקבע בערר. לא תישמע הטענה לפיה הגשת ערר הביאה להפחתת ציון ואף לאי מעבר הבחינה".
"חל איסור על הנבחנים לציין בערר את שמם או פרט מזהה כלשהו, ובכלל זה מקום מגורים או מוסד לימודים. כמו כן חל איסור לציין את הציון שקיבל העורר בחלק אחר מחלקי הבחינה (חלקים ב' או ג'), וכן אסור לציין את הציון הכולל שקיבל הנבחן בבחינה. ערר שיכלול פרטים אלה לא יתקבל".
"יובהר ויודגש כי מטלת הכתיבה שלגביה הוגש ערר תיבדק במלואה על כל מרכיביה על ידי הבוחן שידון בערר, והציון הסופי יקבע מסיכום ציוני הבדיקה בכל הממדים. אורך ערר על מטלת הכתיבה או על שאלה לא יעלה על 2 עמודים. לא יבוטלו עררים ולא תתאפשר משיכה של עררים על מטלת הכתיבה". בסופו של דבר כאמור, אחרי שהערערים הוגשו בזמן, לשכת עורכי הדין שלחה ל-15 אנשים תשובות שגויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה