קריירה ולימודים

סערת יד ושם: מה יעלה בגורלו של דני דיין?

לאחר שאשת ראש הממשלה הכחישה את מעורבותה במהלכים להדחת העומד בראש רשות הזיכרון לשואה ולגבורה, מסתמן כי זה יישאר ככל הנראה בתפקידו. וגם: איך הגיבה קרן פלס?
מערכת ice | 
דני דיין (צילום גרשון אלינסון פלאש 90)
על רקע הדיווחים כי יו"ר יד ושם, קונסול ישראל בניו יורק ויו"ר מועצת יד ושם לשעבר דני דיין, יודח מתפקידו לאחר שנתיים בלבד, ההערכה הגוברת היא שהאחרון צפוי להישאר בתפקידו. לאחר שהמהלך ספג גינויים משמעותיים מרחבי העולם, לרבות מגורמים בממשל האמריקאי, בכירים בממשלה טוענים כי המהלך לא צפוי לצאת לפועל. 
אמש (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית של חדשות 12, כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו הכחישה באופן גורף את מעורבותה בפרשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נסעו אתמול לקפריסין, ולפני עלייתם למטוס אמרה נתניהו כי הסיפור אינו ידוע לה, ואף הוסיפה כי לאחר הופעתה של פלס ביד ושם ניגשה כדי ללחוץ את ידה.
  
"הבנתי איך מתפתח פייק ניוז, שמעתי סיפור שלא היה ידוע לי. שמעתי את קרן פלס, לא ידעתי עליה לפני, לא ידעתי עליה אחרי. אין שום בסיס על כך שנזפתי - להיפך", אמרה נתניהו לחדשות 12. שמה של נתניהו עלה לכותרות במסגרת הפרשה לאחר שנטען כי התרעמה על הזמנתה של פלס, שנוטלת חלק במחאות נגד הרפורמה המשפטית, להופעה בטקס יום הזיכרון ביד ושם. מעשה זה, כך פורסם, עורר את חמתה של אשת ראש הממשלה, מה שהוביל לניסיונותיו של שר החינוך יואב קיש להדיח את דיין.
פלס עצמה התייחסה לסערה בחשבון האינסטגרם שלה: "סליחה, זה גדול עליי. לא הייתי מאמינה שיום אחד אכנס למאקו כדי להתעדכן שהכול קורה מחר עם הלימודים כמתוכנן וזאת הכותרת שתחכה". הזמרת התייחסה בהומור לסיטואציה, כשהיא מאזכרת את הקברט שכתבה, הלחינה והשתתפה בו בתיאטרון הבימה "לילה אחד באפריל": "בדקתי, זה לא לילה אחד באפריל", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה. 

"איום ברור על זכרם של הקורבנות". חוקרי השואה מגנים על דיין (צילום: פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
מוקדם יותר גורמים בממשל האמריקאי ובאיחוד האירופי קראו לשמירה על צביונה של הרשות לזיכרון השואה והגבורה, והתריעו כי הם חוששים מפוליטיזציה של המקום. אלן גרמין, השליחה האמריקנית לענייני שואה במזכירות המדינה האמריקאית וקתרינה פון-שנורביין מהנציבות למאבק באנטישמיות הצהירו כי מהלך זה עלול להביא לפגיעה בכבוד השואה ולקושי בהתמודדות עם עיוות זכרון השואה והכחשתה. כ-120 חוקרי שואה התייחסו למהלך זה של הממשלה ועמדו מאחורי היו"ר המכהן דיין: "דיין שירת את המוסד 'יד ושם' בהצטיינות יתרה. כל ניסיון לחפש שליטה פוליטית מהווה איום ברור על זכרם של קורבנות השואה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה