קריירה ולימודים

סערת ספר האזרחות: זאת ההחלטה החריגה של עיריית הרצליה

בעקבות הביקורת הציבורית שעורר ספר הלימוד "להיות אזרחים בישראל", יתקיים פאנל עירוני מיוחד בהשתתפות אנשי אקדמיה, מומחים ומנהלים. המטרה: דיון בהתאמת תכני הלימוד בנושאי דמוקרטיה ליברלית 
מערכת ice | 
הספר "להיות אזרחים בישראל" (צילום shutterstock)
מנהל החינוך בעיריית הרצליה הכריז הבוקר (חמישי) על כוונתו לקיים פאנל מקצועי, חינוכי וערכי בעקבות הביקורת הציבורית שעורר ספר האזרחות "להיות אזרחים בישראל: מדינה יהודית ודמוקרטית", על רקע המחאות נגד כוונתו של שר החינוך יואב קיש להתערב בתכני הלימוד במערכת החינוך בעקבות הרפורמה המשפטית.
על פי גורמים בעירייה, מטרת הפאנל שיתקיים היא להעלות נושאים מהותיים בנושא דמוקרטיה ליברלית ולברר את מידת התאמתם ומשמעותם לתכנים הקיימים בספרי הלימוד. בפאנל צפויים להשתתף מומחים ואנשי אקדמיה, ביניהם פרופ' עירית קינן, ראש המחלקה לחינוך בלתי פורמלי במכללת סמינר הקיבוצים, פרופ' יניב רוזנאי, פרופ' חבר למשפטים באוניברסיטת רייכמן, ד"ר שאולי שראף, ד"ר למשפטים, מרצה למשפט חוקתי במרכז האקדמי פרס וד"ר אדר כהן, ביה"ס לחינוך באוניברסיטה העברית, לשעבר מפמ"ר אזרחות במשרד החינוך.
הפאנל יתקיים ביום שני ה-4 בספטמבר במרכז פסג"ה הרצליה, ויקחו בו חלק מנהלי בתי ספר בעיר, רכזי מקצוע האזרחות ומורים. בעקבות ההחלטה, עיריית הרצליה מסרה כי למנהלות ולמנהלי בתי הספר בהרצליה ישנה אוטונומיה והפעלת שיקול דעת בבחירת הספרים ומערכי השיעור הנלמדים בבית ספרם, ועין בוחנת וביקורתית לחומרי הלימוד המועברים בכיתות הלימוד, ואלו מתוך מאגר ספרי הלימוד הקיימים. 
לפי שעה, ככל שהמו"מ בין משרד החינוך לבין יו"ר ארגון המורים רן ארז לא יישא פרי, מחר תתחיל שביתה בבתי הספר התיכוניים בישראל. המשמעות היא שתלמידי כיתות י' עד י"ב צפויים להישאר בבית עד להודעה חדשה. אמש הציג משרד החינוך לנציגי ארגון המורים ומשרד האוצר את המתווה של השר קיש - ולפיו תינתן תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה. על פי המתווה, ייחתם עם ארגון המורים הסכם לשש שנים. עם זאת, המתווה עדיין לא הוסכם על הצדדים ועדיין קיימים ביניהם פערים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה