קריירה ולימודים

שביתה ביבנה? הגננות במסר תקיף לראש העיר

ערב פתיחת שנת הלימודים והמשבר המתמשך בין הגננות ביבנה לעירייה מגיע לנקודת רתיחה כאשר 154 גננות ומפקחות בעיר החרימו הבוקר את כנס ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים שמתקיים לראשונה. בנוסף, כלמעלה מ-80 גננות החזירו השבוע את כרטיסי האשראי העירוניים שמוקצים להן לאורך השנה להוצאות השוטפות הקטנות בגן 
דוד זולדן |  3
ליאור דדוש, אלי מזוז (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, ניר סטולו)
כאות מחאה על הדרדרות היחסים ואי הגעה לפתרון, עשרות גננות החזירו השבוע כאות מחאה את כרטיסי האשראי העירוניים שמוקצים להן לאורך השנה לצורך תקציב הוצאות שוטפות קטנות. המתיחות הגיעה הבוקר לשיא כאשר כלל גננות והמפקחות בעיר החרימו באופן גורף את כנס ההיערכות החגיגי לקראת שנת הלימודים החדשה.
בעקבות המשבר המדרדר, השבוע שיגרו סגן ראש העיר וחבר המועצה הוותיק אלי מזוז וחבר מועצת העיר ליאור דדוש ששימש בעבר כעוזרו האישי של ראש העיר גוב ארי מכתב בהול לראש העיר בנושא: בהמשך למכתבנו מיום  06/06/23 בנושא 'משבר בחינוך ובגני הילדים' ולא זכה למענה מצדך, אנו כעת 4 ימים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים כשנכון להיום טרם נפתר משבר האמון עליו התרענו בפניך מבעוד מועד".
עוד הדגישו השניים במכתבם כי "השבוע נערכה שיחה של ראש העיר עם ועד הגננות שהגיעה לטונים צורמים לא הגיעו להבנות או הסכמות ועד הגננות בתיאום עם ההסתדרות, החליטו על החרפת צעדי המחאה והוציאו הודעה לכלל הגננות בזו הלשון: 'גננות יקרות, לאחר לא מעט שיחות עם הרשות ועם ראש העיר לא הצלחנו להגיע להסכמות בעניינים מאוד מהותיים עבורנו הגננות, ועל כן בהחלטה של יו"ר מרחב שפלה בהסתדרות גבי שמעון וועד הגננות מחר כלל גננות יבנה ניגשות למחלקה להחזיר את כרטיסי האשראי'". 
בהמשך מכתבם מדגישים מזוז ודדוש כי "הגננות חוות קשיים אמיתיים והרעה מתמשכת בתנאי העבודה מול העירייה והספקים ולמרות הקושי הרב הן נאבקות יום יום להפעיל את הגנים באופן מיטבי ולקבל את פני הילדים בכל טוב ואף מוציאות כספים אישיים עבור הילדים של כולנו".
עוד נכתב כי: "למרות התראות חוזרות ונשנות מנציגי ציבור, הורים וגננות אנו נמצאים לקראת סיום שנת הלימודים ולצערנו המצב אינו נמצא לקראת פתרון והפגיעה המתמשכת בילדים ובגננות נותנת את אותותיה ולראיה צעדי המחאה בהן פתחו היום גננות יבנה. הנך מכהן כראש עיר כמעט כשנה והמשבר הולך ומחריף כאשר אנו עומדים בפתחה של שנת הלימודים".
 
מזוז שלאורך השנים ישב בוועדות החינוך השונות ואף שימש כיועץ לענייני חינוך לראש העיר גוב ארי בעבר מוסיף כי: "ישנה תפישה שרווחת בציבור ומוטעית מיסודה שבדומה לתלמידי הגן, לכאורה גם הגננות נהנות מחודשיים חופש במהלך חודשי יולי אוגוסט, תפישה שרחוקה מן האמת. לקראת יולי וביתר שאת בחודש אוגוסט הגננות כבר עובדות קשה ומסביב לשעון לפתיחת השנה, ורוכשות ציוד כדי להעניק לילדי יבנה את החינוך המיטבי, אבל למרות זאת העירייה מערימה עליהן קשיים כלכליים ולא מספקת לכל הגננות את התקציב להצטיידות הגן". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלי מזוז . כל הכבוד לך.
    סימון 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    150 גננות לא נוקטות סתם בצעדי מחאה. מאחוריהן גוף יציג של הסתדרות המורים. אם הגיעו למצב הזה, כנראה שגדשה הסאה.ותוצאה שלמצב הנמשך, והנוכחי בלתי נסבל. יש להביע אמון בדברי הגננות. ולהקשיב להן ,כמייצגות את ילדי הגן, בראשית דרכם החינוכית. חבל שבנושא כזה בוער אמיתי, וצודק יש מי שמייחס זאת לפוליטיקה. מדובר בצרכים בסיסיים לגננת ולילדי הגן. המשבר הוא לא מהיום. עוד במהלך השנה הקודמת. אז די לראות את הדברים בראיה צרה. מותר גם להגיד ,הגננות צודקות. וכל הכבוד לאלי מזוז שמביא כאן את מצוקותיהן. אם היה אפשרי ומותר לגננות לדבר, האתר היה קורס.אשריך אלי מזוז שאתה מעלה כאן את הבעיה. בתקווה לפתרון מהיר ,חכם, וצודק.
    סגור
  • 2.
    מזוז ודדוש לכו לעבוד הכל אצלכם חרטא (ל"ת)
    אבי היבנאי 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חברי מועצה אפסים שלא עושים כלום
    מני 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומוציאים מכתב לקראת הבחירות סתם לחמם נגד ראש העיר הכל פוזיציה
    סגור