קריירה ולימודים

ניחוח גזעני? זו ההחלטה הדרמטית שקיבל משרד העבודה

משרד העבודה הודיע למוסדות המקיימים הכשרות מקצועיות כי אינו מתיר יותר בחינות בערבית אלא רק בעברית. טענת המשרד היא כי עברית הנה השפה הרשמית במדינה. מכללות במגזר הערבי זעמו על ההחלטה וטענו כי זה יכשיל את הסטודנטים הערבים
מערכת ice |  1
יואב בן צור (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

משרד העבודה הודיע למוסדות הלימודיים המקיימים הכשרות מקצועיות, כי בחינות הסיום בו יהיו מעתה בעברית בלבד. כך מדווח ב-YNET. לטענת המשרד החלטה זו תסייע לסטודנטים להשתלב בשוק העבודה וכי עברית היא השפה הרשמית במדינה. בחלק מהמכללות הערביות זעמו על ההחלטה וטענו כי רבים מהסטודנטים לא יעברו את הבחינה משום ששליטתם בשפה העברית אינה מספקת וטוענים לגזענות נוכח ההחלטה.

מדובר במקצועות אשר הבחינות בהן מטעם משרד העבודה, ביניהם: חשמלאות, חשבונאות, מורי נהיגה, בודקי שכר, חשבי שכר, מזכירות רפואית ועוד. עד כה היה ניתן להיבחן במקצועות אלו גם בערבית, אך מעתה הנבחנים ייבחנו בעברית בלבד. כזכור בחוק הלאום שחוקק ב-2018 נקבע כי השפה העברית היא השפה הרשמית במדינה, בעוד השפה הערבית הוגדרה כשפה בעלת מעמד מיוחד.

ממשרד העבודה נטען כי "קיימת חשיבות בתום ההכשרה המקצועית, שהבוגר יהיה בעל אוריינות שפתית ובעל כישורים אשר יעזרו לו להשתלב בשוק התעסוקה הישראלי. השפה העברית היא השפה הרשמית במדינת ישראל ולכן כלל קורסי ההכשרה ובחינות הגמר הממלכתיות יתקיימו בשפה העברית".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מילה אחת
    חנה 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה!!!
    סגור