קריירה ולימודים

סמנכ"לית משרד החינוך לשעבר: "הכנסת המחלוקות לכיתות תפתור את המשבר בישראל"

סמנכ״לית משרד החינוך לשעבר וראש מרכז מנור מבית יווזמת המאה, ד״ר מיכל טביביאן מזרחי, השתתפה בכנס חירום ארצי בנושא ״איך נפתח את שנת הלימודים בעת משבר חברתי עמוק בהשתתפות 900 אנשי חינוך והוראה"
מערכת ice | 
משרד החינוך (צילום ויקיפדיה)
סמנכ״לית משרד החינוך לשעבר וראש מרכז מנור מבית יווזמת המאה, ד״ר מיכל טביביאן מזרחי, השתתפה הבוקר (שני) בכנס חירום ארצי בנושא ״איך נפתח את שנת הלימודים בעת משבר חברתי עמוק בהשתתפות 900 אנשי חינוך והוראה". 
במסגרת הכנס סיפרה מיכל: ״הבחינה באזרחות לא מסתיימת בכיתה יב׳, אלא נמשכת כל החיים. במשך 8 חודשים שני צדדים נאבקים על מי אוהב יותר את המדינה ומי משרת יותר את הדמוקרטיה. בעיניי זו משאת נפש של כל מחנך בישראל. זה ויכוח עם הרבה סיכון, אבל עם הרבה יותר סיכויי".
"שיטת הלימוד שאנחנו צריכים לדבוק בה היא ממלכתיות. אבל ממלכתיות היא לא מערכת של נימוסים והליכות, ואיננה מילה נרדפת לניטרליות או טשטוש עמדות. ממלכתיות זה לא לתת לתלמיד בחינוך הממלכתי דתי 20 אחוז יותר מהתלמיד בממלכתי, וגם לא לתת לו 40 אחוז יותר מהחינוך הממלכתי ערבי. ממלכתיות מעמידה את הממלכה לפני המגזר, את הכללי לפני האינטרס הפרקטיקולרי.
"ממלכתיות איננה אחדות דעים, אלא מתן במה למחלוקת. מחלוקת היא בלתי נמנעת, אבל היא רצויה, היא מאפשרת לברר את האמת. אנחנו צריכים להכניס את המחלוקות לתוך הכיתה. ממלכתיות לא מאפשרת הדרה וסתימת פיות".
״כדי לפתור את המשבר בחברה ישראלית חייבים שלזרם החינוך הממלכתי תהיה זהות שהיא מקור לגאווה וערכים שלא ניתן להתפשר עליהם. אנחנו נמצאים במצב חירום, עלינו להבין שזו העת לפעול ולהכניס את המחלוקת לתוך הכיתה. לחינוך הממלכתי יש עגלה מלאה שצריכה לבוא לקדמת הבמה: כצנלסון, חנא רובינא, יהונתן גפן - עגלה מלאה ועשירה בתרבות, היסטוריה, אמנות והגות".
בכנס שותפים מרכז מנור מבית יוזמת המאה, מינהל החינוך בעיריית ת״א-יפו, הנהגת ההורים הארצית, תיקון-להתחדשות החברה והתרבות בישראל והמועצה האזורית גזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה