קריירה ולימודים

קורס באוניברסיטה: "צה"ל קוצר איברים לפלסטינים וסוחר בהם"

קורס באוניברסיטת פרינסטון ילמד ספר אנטישמי, הטוען כי ישראל כורתת איברים של פלסטינים ומוכרת אותם למטרות ניסויים. נשיא הקונגרס היהודי רון לאודר: "אני קורא לאוניברסיטה לבטל את הקורס, לפטר את המרצה ולפרסם התנצלות פומבית ליהודים בכל העולם"
מערכת ice |  1
הנפת דגל פלסטין באוניברסיטה (צילום מסך כאן 11)
אנטישמיות בארה"ב: אוניברסיטת פרינסטון בארה"ב תציע בסמסטר הקרוב קורס במדעי הרוח, שיכלול חומר קריאה הטוען שצה"ל קוצר בכוונה איברים מפלסטינים למטרות רווח.
מבקרים זועמים קראו לליגת הקיסוס (קבוצת מוסדות אקדמיים יוקרתיים במזרח ארה"ב) להדיח את הפרופסור ומתנצלים בפני התלמידים, כך לפי הניו יורק פוסט.
הספר "הזכות להטיל מום", מאת פרופסור ג'סביר פואר מאוניברסיטת רוטגרס, שנכתב ב-2017, יילמד בקורס "מדעי הרוח המרפאים: דה-קולוניזציה של מחקרי טראומה מהדרום הגלובלי", אותו תעביר סתיל לרסון, עוזרת פרופסור במחלקה ללימודי המזרח הקרוב.

"התשה היא רווחית ביותר מבחינה כלכלית ואידיאולוגית עבור המשטר הקולוניאלי המתנחל של ישראל", כותבת פואר, ומוסיפה כי המאמצים של ישראל להימנע מפגיעה בחפים מפשע במהלך עימותים עם טרוריסטים פלסטינים, הם למעשה תוכנית מתוחכמת לחיזוק אחיזת החנק שלה בגדה המערבית. לטענתה, ישראל סוחרת באיברי ילדים פלסטינים לצורך מחקר מדעי.
רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, דרש להסיר את הספר מהקורס. "אוניברסיטת פרינסטון לא רק מאשרת דברי שטנה, אלא מייסדת קרקע פורייה לדור חדש של מובילי דעה אנטישמיים", אמר לאודר. "אני קורא לאוניברסיטת פרינסטון לבטל את הקורס המדובר לאלתר, לפטר את הפרופסור שלה, סתיל לרסון, ולפרסם התנצלות פומבית לסטודנטים שלה, לקהילה הישראלית העולמית וליהודים בכל העולם".
 
נציגי פרינסטון לא הגיבו לבקשה. הספר אינו הפעם הראשונה שפואר מסיתה נגד ישראל בטענות שנויות במחלוקת. בנאום ב-2016 במכללת ואסר, היא טענה שגופות פלסטיניות "נכרו לאיברים למחקר מדעי". פואר היא גם תומכת נלהבת של תנועת החרם והסנקציות האנטישמיות נגד ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אימאלה
    פרח 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טרוף טרוף בעיצומו באמריקה הדמוקרטית וכמובן שיהיו יהודים ישראלים שיתמכו בהם הם רק שוכחים ששנאה זה כח חזק שיפגע גם בהם.
    סגור