קריירה ולימודים

350 אלף שקלים גויסו למלגת אייסף, שזוכה לביקוש שיא

ביקוש כפול למלגת קרן אייסף הפועלת לצמצום פערים חברתיים באמצעות השכלה גבוהה; לאור הדרישה הגבוהה, בוגרי הקרן נרתמו בכדי להעניק לעוד צעירים הזדמנות וגייסו כ- 350 אלף שקלים שיקודשו למלגות נוספות
מערכת ice | 
מייסדת הקרן נינה אבידר ווינר עם בוגרי אייסף (צילום מישל שולטן)
אייסף, הקרן הבינלאומית לחינוך, פתחה את ההרשמה למלגות לשנת הלימודים האקדמית הבאה לפני כחודש, וכבר עכשיו, הביקוש גדול יותר מכפול לעומת נקודת הזמן הנוכחית בשנים קודמות, כאשר בהנהלת ההקרן צופים שבתום ההרשמה המספרים יכפילו עצמם. 
נוכח הדרישה ובהשראת מייסדת הקרן ומדליקה המשואה, הגב' נינה אבידר ווינר, בוגרי הקרן יצאו בקמפיין גיוס כספים עבור מלגות נוספות לצעירי הפריפריה. "הפעילות של אייסף אפשרו לרבים כל כך לשנות את מסלול חייהם, לממש עצמם ולהגשים חלומות", אמר בוגר קרן אייסף, אריאל ערוסי, עו"ד ויועץ ארגוני.
"החלטנו לגייס את הכישורים והקשרים שצברנו ולנתב אותם בכדי להגדיל את התמיכה של אייסף ולהעניק לעוד צעירים מהפריפריה את ההזדמנות שנינה ואייסף העניקו לנו." בתום קמפיין המונים שנמשך כשבוע, הצליחו בוגרי הקרן לגייס כ-350 אלף שקל, ובכך להגדיל את מספר המלגות שאייסף תעניק השנה בכ-10%", הוסיף. 
"אי אפשר להתעלם מיוקר המחייה שממשיך להאמיר ומשפיע במיוחד על הצעירים", אמרה מנכ"לית קרן אייסף, גלית כספי כהן. "מעולם לא היה ביקוש גבוה שכזה ולצערנו נוכל להעניק מלגה רק לחלק קטן מהדורשים. זו אחת ההוכחות למשמעותיות של אייסף בחברה הישראלית, אך יחד עם זאת, אסור להתעלם מהמציאות המורכבת של צעירי ישראל. כיום, ללא תמיכה כספית מסיבית- בין אם מההורים או מקרנות, אין סיכוי להגיע ולשרוד את הלימודים באקדמיה. אסור שלימודים גבוהים יהפכו לעשירים בלבד!"
"הבוגרים שלנו, שמגיעים מהפריפריה החברתית-גיאוגרפית, מכירים את הקשיים של צעירי הפריפריה ומבינים שהשנה המצב הכלכלי מאתגר במיוחד. אנחנו גאים שלקחו אחריות והחליטו לפעול בכדי להוסיף מלגות." הוסיפה כספי כהן.
קרן אייסף מציעה מלגות סיוע לסטודנטים מהגבוהות בישראל. המלגות בשווי של 20-25 אלף ש"ח לשנת לימוד לתואר ראשון, 18.5-23.5 אלף שקל לשנת לימוד בתואר שני, וכ-25 אלף ש"ח לשנת דוקטורט, מוענקות לצעירים מבטיחים מהפריפריה החברתית-גאוגרפית, דור ראשון להשכלה גבוהה ובעלי רקע כלכלי מאתגר, וזאת במטרה לצמצם פערים חברתיים ולקדם שוויון הזדמנויות בישראל באמצעות הנגשת השכלה גבוהה.
לצד המלגות, הסטודנטים משתתפים בתוכניות מנהיגות ומעורבות חברתית, מקבלים ליווי אישי וזוכים במעטפת התמיכה של רשת הבוגרים של אייסף. מאז 1977 מייסדי הקרן, אדמונד י. ולילי ספרא ז"ל, ונינה ווינר בשיתוף המוסדות האקדמיים ותורמי ושותפי קרן אייסף בארץ ובחו"ל, תרמו רבות למען עתידם של צעירי הפריפריה והחברה הישראלית.
לאייסף כ-8000 בוגרים ב-46 שנות פעילות, וביניהם ניתן למצוא 3 נשיאי מכללות ציבוריות מכהנים- פרופ' ניר קידר (ספיר); פרופ' יפעת ביטון (אחווה), פרופ' עמי מויאל (אפקה); ח"כ מירב בן ארי; ראשת העיר ירוחם טל אוחנה; מנכ"ל ביה"ח איכילוב פרופ' רוני גמזו; איש העסקים אלי אלעזרא  (אלבר, הכשרה לביטוח) ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה