קריירה ולימודים

העלאת שכר ב-10% ומענק עד 1,800 שקל: אלו העובדים שירוויחו

הסכם קיבוצי ראשון ברשת החינוך מגדל אור: עשרות מטפלות מרשת החינוך שבמגדל העמק יזכו לתוספת מיידית של כ-10% בשכר, תוספת עבור אי היעדרות ותמריצים נוספים
מערכת ice | 
שכר (צילום shutterstock)
ההסתדרות, ההנהלה וועד העובדות חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון ברשת החינוך "מגדל אור" הפועלת במגדל העמק. ההסכם, שתוקפו שלוש שנים, משפר משמעותית את שכרן ואת ביטחונן התעסוקתי של עשרות מטפלות.  
במסגרת ההסכם, ייהנו כלל העובדות מתוספת שכר מיידית של כ-10%; בנוסף, מטפלות מובילות (האחראיות על תכנים, ארגון הסביבה ותקשורת), יקבלו 300 שקלים נוספים מדי חודש, תוספת המהווה הכרה על עבודתן; מנהלות יזכו לשכר התחלתי של 6,500 שקל בחודש.

בנוסף, קרן השתלמות ותוספות שכר חודשיות הנעות בין 700 שקל ל-1,800 שקל וזאת בהתאם לתפוסה במעונות. כמו כן, הוסכם כי כל המטפלות תקבלנה תוספת אי היעדרות רבעונית על סך 150 שקל.  עוד סוכם כי רשת מגדל אור וההסתדרות, ייכנסו למו"מ קיבוצי לגבי יתר הנושאים שטרם הוסדרו.
יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ: "מדובר בהסכם ראשון למטפלות שעושות עבדות קודש, במסירות אין קץ ובתנאים לא פשוטים. אני קורא לעובדי כל המעונות לקחת דוגמא מהסכם מתגמל זה, להתאגד בהסתדרות ולחתום על הסכמים קיבוציים שישפרו את תנאי עבודתן של המטפלות המסורות. ברצוני להודות למנכ"ל רשת החינוך הרב מיכאל לייבוביץ, שגילה הבנה ורגישות וניהל את המו"מ ממקום של הכרת הטוב והערכה לעובדות הנאמנות במקום העבודה". 
יו"ר ועד העובדות, לימור ארבל: "אני נרגשת על הצעד ההיסטורי בחתימת ההסכם הקיבוצי לרווחת המחנכות והמטפלות. תודות לצוות המרחב שאילולא הליווי, האכפתיות והתמיכה המקצועית לא היינו מגיעות להכרה בתפקידנו החשוב".
המשא ומתן לגיבוש ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות ע"י: רכזת האיגוד המקצועי עו"ד שרה איצקוביץ; מזכיר האיגוד המקצועי יוסי פורטל; היועצת המשפטית במרחב עו"ד ד"ר מור ארזי גלבוע וחברות הוועד: לימור ארבל, שגית כהן ומוריה נאווי לב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה