קריירה ולימודים

מליאת המל"ג אישרה: אלו חברי הוועדה לתכנון ולתקצוב החדשים

יו"ר הות"ת, פרופ' יוסי מקורי: "אני מברך את פרופ' שמר ופרופ' שפירא על המינוי לוועדה לתכנון ולתקצוב. עומדים בפנינו אתגרים גדולים בתחום קידום ההשכלה הגבוהה בישראל, המחקר ופיתוח ההון האנושי של מדינת ישראל ואני סמוך ובטוח שהצטרפותם לפורום חשוב זה תסייע לנו להשיג המטרות הללו"
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
מליאת המל"ג אישרה היום, יום ג' ט"ו בתמוז (4/7/2023), את מועמדותם של פרופ' יהושע שמר ופרופ' ברכה שפירא לכהונה כחברי הוועדה לתכנון ולתקצוב.
פרופ' שמר הוא פרופסור אמריטוס בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. כיהן משנת 2002 בדרגת פרופסור מן המניין ושימש בתפקידים שונים לרבות ראש ביה"ס לבריאות הציבור ומרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטה, כמו כן בעל תואר ד"ר לרפואה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מומחה לרפואה פנימית ומינהל רפואי.
פרופ' שמר מכהן משנת 2005 כיו"ר מועצת המנהלים של חברת רשת אסותא מרכזים רפואיים בע"מ, וכן משנת 2001 כחבר הנהלת מכבי שירותי בריאות, משנת 2017 כחבר מועצת המנהלים של אסותא אשדוד הציבורי, וכן חבר הועד המנהל של עמותת אסותא אשדוד הציבורי. בנוסף משמש כדירקטור בחברות-בת הקשורות למכבי שירותי בריאות, משנת 2001 בחברת "בית בלב", משנת 2004 בחברת "מכבי דנט" ובשנים 2011-2018 שימש כיו״ר גם בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד. פרופ' שמר מכהן משנת 2018 כיו"ר המועצה המינהלית של בנק ישראל.
פרופ' שפירא היא פרופסור מן המניין החוקרת את תחום הבינה המלאכותית (AI) במחלקה להנדסת מערכות תוכנה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בה כיהנה בתפקידים שונים: ראש מחלקה, סגן דיקן, חברת סנאט האוניברסיטה ועוד. כמו כן, כיהנה בתפקידים שונים בתעשיית ההייטק, בין היתר, כראש תחום AI בחברת Sparks-AB וכיועצת מחקר במחקר המרכז והפיתוח של חברת eBay בישראל. החל משנת 2021 כיהנה כראש וועדת אקדמיה של המועצה לקידום נשים במדע וטכנולוגיה המייעצת למשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה בנושא, וכן הייתה חברה בצוות שהקימה המועצה לקידום מאגר מידע לאומי של דוקטורנטים, בנוסף כיהנה בוועדות שונות של ות"ת ומל"ג. החל משנת 2021 משמשת פרופ' שפירא כחברת הוועדה המייעצת בעמותת "אפיק באקדמיה", פורום הפרופסוריות באוניברסיטאות.
יו"ר המל"ג, שר החינוך יואב קיש: "אני מברך את פרופ' יהושע שמר ואת פרופ' ברכה שפירא על בחירתם לוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות״ת). פרופ' יהושע שמר ראוי לשמש בוועדה לתכנון ולתקצוב, בין היתר בזכות ניסיונו האקדמי והניהולי העשיר, מומחיותו והישגיו בתחום הרפואה והידע המשמעותי שצבר בתחומי הכלכלה במובן הרחב. פרופ' ברכה שפירא, אשר נמנית על האוכלוסייה החרדית וראויה לשמש בוועדה לתכנון ולתקצוב, בין היתר בזכות ניסיונה האקדמי העשיר, מומחיותה והישגיה המחקריים בתחום הבינה המלאכותית והיכרותה עם הממסד האקדמי. אני מודה ליו”ר ות״ת פרופ׳ יוסי מקורי ולחברי מל״ג על התמיכה במינויים אלו".
יו"ר הות"ת, פרופ' יוסי מקורי: "אני מברך את פרופ' שמר ופרופ' שפירא על המינוי לוועדה לתכנון ולתקצוב. עומדים בפנינו אתגרים גדולים בתחום קידום ההשכלה הגבוהה בישראל, המחקר ופיתוח ההון האנושי של מדינת ישראל ואני סמוך ובטוח שהצטרפותם לפורום חשוב זה תסייע לנו להשיג המטרות הללו. בשמי ובשם צוות מל"ג ות"ת אאחל הצלחה רבה לחברים החדשים בתפקיד המכובד הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה