קריירה ולימודים

תוכנית "לתת חמש" צומצמה ב-70%: בכירי ההיי־טק פנו לקיש

לאחרונה נודע כי משרד החינוך יצמצם את תוכנית "לתת חמש" ב-70%. מטרת התוכנית לעודד לימוד בחמש יחידות מתמטיקה בבית הספר. לאור הקיצוץ המסיבי, בכירים בהיי־טק הישראלי פנו במכתב לשר החינוך הנוכחי, יואב קיש
מערכת ice | 
מורה למתמטיקה (צילום freepik)
לאחרונה נודע כי משרד החינוך יצמצם את תוכנית "לתת חמש" ב-70%. מטרת התוכנית לעודד לימוד בחמש יחידות מתמטיקה בבית הספר. התוכנית הושקה בשנת 2015 על ידי נפתלי בנט כשהיה שר חינוך. לאור הקיצוץ המסיבי, בכירים בהיי־טק הישראלי פנו במכתב לשר החינוך הנוכחי, יואב קיש.
במכתב, שפורסם בטק 12, נכתב: "אנחנו חרדים מתוצאות הפגיעה בתכנית וההשפעה על מצבה של ישראל בשנים הקרובות. ביטול התכנית יביא לפגיעה ביכולת של ישראל לייצר לעצמה עתודת מהנדסים מקומית כאשר בכל העולם מתעצמת המגמה לעודד לימודי מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה".
החתומים על המכתב, בהם אדם פישר, ארז שחר, זוהר לבקוביץ, מנכ"לית פאפאיה עינת גז, מיכל צור ונוספים, הוסיפו:  פגיעה בלימודי חמש יחידות מתמטיקה מהווה פגיעה אנושה בילדים ובני נוער מאזורי פריפריה ובאפשרויות העומדות בפניהם. לימודי מתמטיקה ברמה גבוהה מחזקים את האפשרות למוביליות חברתית ולהשתלבות בעולם התעסוקה בתחומי הטכנולוגיה".
משרד החינוך טרם הגיב למכתב או לקיצוץ הגדול בתוכנית החשובה הזו. עם זאת, נמצא בעבר כי התוכנית אכן פעלה וסייעה לעלייה בשיעור הנבחנים בחמש יחידות מתמטיקה בבגרויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה